Sprieten op mijn raam – Kokerjuffer

Kokerjuffer op het raam

Bij dit beestje zijn de verhoudingen een beetje zoek. Meer spriet dan lichaam.

Deze Kokerjuffer of Schietmot doet me denken aan mijn ontmoeting met de Boktor, die kon er ook wat van qua sprieten. Na een foto aan de binnenkant van mijn keukenraam, toch ook nog maar even naar buiten gelopen voor de 360 degrees view.

De larve van de Kokerjuffer is verantwoordelijk voor die leuke kokertjes die je kunt vinden in de sloot.

Nu weet je ook hoe dat afloopt.

15 Responses to Sprieten op mijn raam – Kokerjuffer

  1. Anna says:

    de schiet mot
    mmm, mieren, motjes
    bij mij blijven ze niet keurig aan de buitenkant van het keukenraam…
    indrukwekkend kwa sprieten
    beetje overdreven zelfs…
    psss, lekker vettig keukenraam heb jij ;`)Reactie is geredigeerd

  2. Mo says:

    Aha, is dat nou een kokerjuffer…

  3. Beus says:

    Wat een plaag.
    Niet alleen in den helder, ook in het Gooi.
    Vele juffers overleven het bij mij niet :-)Reactie is geredigeerd

  4. K says:

    Het lijkt op: ik voel, ik voel, wat ik nog niet zie.

  5. Zilvertje says:

    En waar hebben ze die lange dingen voor nodig?
    Vind het wel een prachtig gezicht.
    Moet erg lachen om K! :^)

  6. Anne d'Ore says:

    ik vind het meer een sprietmot,
    ik hoor de koolmees kindertjes al klagen,
    he nee ma, niet weer zo’n spriet in mijn strot.

  7. de Stripman says:

    Indrukwekkend, Rami ! Hier zat gisteren een sluipwesp met een enorme legboor (relatief gezien dan, hè, het beestje was misschien 3 cm lang) op het raam. Geen foto gemaakt, helaas…;o)

  8. coby says:

    eigenlijk is het een sprietenjuffer….(vind ik)
    Hartelijke groet, Coby

  9. Ramirezi says:

    @Zilver; vast om elkaar te vinden, ik denk altijd; hoe langer de antennen, hoe minder groot de kans is dat ze elkaar tegenkomen, dus hoe beter ze geurstoffen op moeten kunnen vangen. Maar misschien zit ik er helemaal naast…
    @Stripman; sommige mensen worden helemaal paniekerig van een legboor, denken dat het een angel is, gni gni…

  10. Zilvertje says:

    Dank je wel, dan weet ik wat ik ook nodig heb, ik ga ze dadelijk kopen. :^)

  11. Ramirezi says:

    @Zilvertje; moet je ze niet van je afslaan dan, al die kerels?

  12. hippo says:

    wichelroedebeestje
    leuk, gr. hippo

  13. Wilma says:

    Hahaha die Zilvertje!

  14. Gala says:

    aha… de kokerjuffer dus
    die boktor vind ik wel een engerd trouwens

  15. annet says:

    extra long
    ik voel het:)

Geef een reactie

