Het uitzicht op mijn werk

De laatste week in het onderwijs is bijzonder. De leerlngen zijn al weg, de rapporten of diploma’s trots onder de arm. Het gebouw wordt grondig schoongemaakt. Toch; zonder leerlingen doet het niet meer aan als een school. De ziel is er uit.

Je gaat nog even door, want volgend schooljaar wil je een goede start maken. Nieuwe leerlingen, nieuwe klassen, plannen zat. Maar uiteindelijk moet je er een punt achter zetten.

Zodra je merkt dat je naar buiten zit te kijken dan is het tijd voor de vakantie.

18 Responses to Het uitzicht op mijn werk

  1. Rene Scheffer says:

    Het is alsof de duif een hoedje heeft, zoals een hop
    Tis een loods, geprojecteerd, leuk op zijn kop

  2. Mo says:

    "Zodra je merkt dat je naar buiten zit te kijken dan is het tijd voor de vakantie"
    Dat zouden ze bij ons, bij de gemeente, es moeten beseffen:-))

  3. Aad Verbaast says:

    En? Wordt het Frankrijk? 🙂

  4. Zilvertje says:

    Fijne vakantie, ik zie de duif en denk aan Cor.

  5. vuurjuffer says:

    ik keek naar buiten, zag ongeveer hetzelfde,
    met tractor die heen en weer en heen en weer

  6. Frans Muthert says:

    Doif is dood. En nou als de sodemieter op vakantie.

  7. Ramirezi says:

    @Rene; nee hoor dat is geen loods, het is echt een duif met een hoedje…
    @Mo; kijk je wel duidelijk genoeg naar buiten?
    @Aad; duurt nog even, maar yezzz…
    @Zilver; Cor is onze duivenman…Reactie is geredigeerd

  8. Mo says:

    da’s een punt om es over na te denken ja!

  9. niko says:

    Dit zie ik nou iedere dag!
    En heb nooit vakantie. Doe toch iets niet helemaal goed;(

  10. Beus says:

    Je zit daar toch niet nagesprekken met leerlingen te voeren?
    Wat doe je daar nog?
    Een beetje leerkracht heeft gewoon 7 weken vakantie, zoals de rest van Nederland ook zou moeten hebben.
    Weg wezen.

  11. Ramirezi says:

    @Beus; sommigen mogen wat langer doorgaan en weer beginnen in "week nul", maar de vakantie is al even begonnen hoor, maak je geen zorgen…

  12. Beus says:

    Zorgen om leerkrachten?
    Het laatste dat in me opkomt.

  13. ceesincambodja says:

    Je maakt me gelukkig, Rami, want ik kan altijd naar buiten kijken. (Als ik zou willen hoor.)
    Ik wens je een hele fijne vakantie toe. Pieterpad nummero zoveel?

  14. K says:

    Fijne vakantie Rami!
    ‘Wat een platte pannenkoek’!,zou mijn man zeggen.

  15. de Stripman says:

    Dat is vast een werkloze duif die bij jou naar binnen zit te kijken, vol verlangen naar een baan in het onderwijs…;o)

  16. Maria-Dolores says:

    op naar de vakantie!

  17. Ramirezi says:

    @Cees; misschien, maar denk het niet, Frankrijk in ieder geval…

  18. hippo says:

    de duif en de til; mooie symboliek
    fijne vakantie rami
    gr. hippo

Geef een reactie

