Lunchen met de Wespspin

Kunnen jullie je nog die enorme dikke Tijgerspin of Wespspin (Argiope bruennichi) herinneren? Die in mijn vorige blogje was waarschijnlijk zo dik van de eitjes.

Evengoed is het natuurlijk altijd leuk om even in het lunchpakketje van de (in dit geval wat magere) buurman te kijken. Wat heeft hij eigenlijk op zijn brood? Als het maar geen pindakaas of salami is.

Zelf checkt onze Tijgerspin ook maar even of alles nog lekker vers is. Of juist niet, natuurlijk.

Wat zal ik er van zeggen, de aanwijzing van deze lingo is; het was groen en het sprong.

20 Responses to Lunchen met de Wespspin

  1. Zwollywood says:

    Deze spin heb ik dit weekend ook gefotografeerd. Eerlijkgezegd had ik deze nog nooit gezien. Zat in het gras in z’n web.Reactie is geredigeerd

  2. Zilver says:

    Prachtig! Wat zijn die beestjes toch mooi he!

  3. Mo says:

    Hm, hij ziet er zo wel mooi uit maar ik hoop toch niet dat ik hem ooit in levenden lijve tegenkom! Waar leven die zoal Rami?

  4. Zwollywood says:

    Mo, het is maar een klein beestje hoor.

  5. antoinette duijsters says:

    Mooi, hier in Limburg kom ik ze vaak tegen, ze zijn al heel gewoon. Evenals de sprinkhaan die op het menu staat:-)

  6. de Stripman says:

    Ja, geweldig ! Maar van oorsprong is dit toch een zuidelijke soort ?

  7. Linda says:

    Ik krijg er trek van…

  8. Blew says:

    Je hebt de smaak te pakken, Rami, ze eten uit je hand 😉

  9. wilma says:

    Hopeloos gevangen…zo mooi die magere contouren! Een gestroopt kippetje lijkt die sprinkhaan wel! En een bijzondere spin!

  10. Ramirezi says:

    @Mo en Stripman; gevalletje Haute Provence, maar inderdaad ook oprukkend in de Lage Landen…
    @Antoinette; LINGO!
    @Wilma; ha, dat kippetje zie ik nu ook…

  11. Zwollywood says:

    Haha…had ik een waarneming in het lage land!

  12. ceesincambodja says:

    Alweer een mooie biologieles. Gratis. Ook dát nog.

  13. kees smit says:

    Bij de eerste foto dacht ik dat de spin door een vleesetende plant gepakt was. Mooie foto’s!

  14. Mieke says:

    Mooie foto’s! Klopt het dat dit twee verschillende spinnen zijn of zit er een tijd tussen de twee foto’s? Stevig web bouwt de spin om een, zo te zien volwassen, sabelsprinkhaan te kunnen tegenhouden. Op de foto met de spin zelf lijkt het een sabelsprinkhaan en op de onderste een gewone? Of is dat door de hoek waarin de foto genomen is?

  15. Bart says:

    Vervaarlijke tijgerstrepen, alweer prachtig voor ons vastgelegd, Rami! 🙂
    Arme sprinkhaan, die heeft zijn laatste gebedje gedaan…

  16. niko says:

    ohhhh….dit is echt mooi!
    Die lingo, soderjuu

  17. Bart says:

    …en nu nog een paar keer oefenen:
    wespspin…wespspin…wepsspin…wesppsspin…
    het lukt al bijna! :))

  18. annet says:

    alles wat groeit en bloeit
    en ons altijd weer boeit
    alles wat beweegt en dat
    ons beweegt
    hoppa van Annet

  19. Zusenzo says:

    Hè getverderrie, daat gaat mijn eetlust.
    Misschien wel een goed idee om de laatste foto op de koektrommel of zak met M&M’s te plakken : )Reactie is geredigeerd

  20. Ramirezi says:

    @Bart; tikken viel ook niet mee…
    @Zusenzo; toch zien bloggers d’r ook een kip in…

Geef een reactie

