Tuinfilosofie voor gevorderden (Deel 11)

zadenbank Ramirezi

Bewaren of weggooien ware aspirant tuinfilosofisch geschoolden, dat is de vraag van al weer deel 11 van deze veelgeprezen lessenserie.

Wellicht heeft u met keizer Vespasianus in gedachte altijd het motto pecunia non olet gehuldigd en al uw geldelijke zaken op de bank gezet of erger nog; belegd in aandelen. Wee o wee, u heeft gekozen voor bewaren en welk een onzekere tijden maakt u thans noodgedwongen door.

De geldwereld is bezeten van AEX avaritia oftewel hebzucht. Het verlangen naar alsmaar meer bonussen heeft ervoor gezorgd dat het enige belang waarvoor men nog oog had, het eigenbelang was. Waardoor uw bewaren plotseling weggooien bleek te zijn.

Uw tuinfilosoof geeft niet om dit soort wereldse zaken en heeft er in zijn onmetelijke wijsheid voor gekozen om zijn eigen alternatieve bank op te richten in navolging van de zadenbank in de noordelijke archipel van Svalbard (Spitsbergen).

Mits goed behandeld betaald deze tuinfilosofische zadenbank altijd ruimschoots rente uit en zij zal nooit omvallen.

Een wijsheid om te bewaren.

zadenbank Ramirezi
zadenbank Ramirezi
zadenbank Ramirezi

Aandelen in de Tuinfilosofische Zadenbank:
Judaspenning – Grote Klit – Braam – Rozenbottels – Wilde Kardinaalsmuts – Distel – Zomereik – Witte Paardekastanje – Esdoorn – Struisriet – Vingerhoedskruid – Dophei – Wollegras – Koninginnenkruid – Zwanenbloem – Wilgenroosje – Gele Lis – Watermunt – Teunisbloem – Lisdodde – Koekoeksbloem – Melkeppe – Zwarte Els – Klein Streepzaad

19 Responses to Tuinfilosofie voor gevorderden (Deel 11)

  1. Mo says:

    papavers – stokrozen – lathyrus – oost indische kers – judaspenning – vingerhoedskruid – wolfsmelk
    heb ik allemaal aandelen van. En de tulpen, narcissen en blauwe druifjes niet te vergeten. O, en dalia’s.

  2. Zwollywood says:

    Mooie vormen en een leuke sfeer zo alles bij elkaar.
    Ik las in de Volkskrant dat 2 soorten paddestoelen nu terug zijn van weg geweest.
    De Ivoorboleet: die 40 jaar geleden voor het laatst is waargenomen. Het dook op in het Drentse plaatsje Friese Wold.
    In Boschoord – eveneens in Drente – is de Scherpe Gele Ridderzwam weer aangetroffen. Deze was 30 jaar niet meer in NL gespot.
    Bron VK 21 oktober 2008.Reactie is geredigeerd

  3. Aad Verbaast says:

    Aanbevolen: de filofie, de boodschap, je plan, je hele verhaal, de fotos’s en nog veel meer!!

  4. gala says:

    wat een ongeloofelijke creatieve belegging!

  5. maria says:

    Ongelofelijk mooi.
    Ik heb ook een paar mooie foto’s gemaakt van zaadjes, maar die vna jou zijn onovertroffen.

  6. Coby says:

    Prachtig, Ramirezi! Aan te bevelen aandelen!
    Hartelijke groet, Coby

  7. Ramirezi says:

    @Mo; ook een mooie verzameling…
    @Zwolly; alleen de namen van je paddestoelen stemmen me al vrolijk…
    @De rest; 😀

  8. viktor loman says:

    Mooi. En wanneer moet het nou de grond in. Ik verzamel het ook steeds maar het doet niks, wanneer ik het ook in de grond stop.
    rené

  9. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.
    Ik heb een stukje van (een prachtig stukje van) jou op mijn blog drasties gezet.
    Ik hoop dat dat ok is.
    Google:
    drasties (nou breekt me de klomp.)
    om het te zien.
    Groet JANdeWIT.

  10. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.
    Toch even proberen.
    Kan direct linken hier?
    Het stukje staat hier.
    http://www.drasties.com/
    Groet JANdeWIT.

  11. ceesincambodja says:

    Dus jij bent een filobioloog als ik het goed begrijp. Mooi.
    Ik mis in je opsomming de wilde aardbei, of maak ik nu een kapitale fout?

  12. pacopainter says:

    Ontzettend mooi

  13. 100_woorden says:

    En toch, als de tijden maar bar genoeg worden, zul je jezelf een weg eten naar de bodem van je zadenbank, want honger maakt rauwe zaden zoet.
    Mooie gezicht zo die okerkleuren op dat hout.

  14. de Stripman says:

    Goede raad, Rami en nog helemaal niet duur ook ! Ik ben ook zuinig op mijn zaad (dat van de balkonplanten, hè !) en heb er soms jaren later nog plezier van. Het rendement is ook geweldig. 1 zonnepit levert zomaar het 100-voudige op. Kom daar eens om op de effectenbeurs…;o)

  15. de Stripman says:

    En vanavond om 21.00 uur: Autumnwatch bij de BBC !

  16. Ramirezi says:

    @Cees; lijkt wel wat (scherpe belegger ben je) maar het zijn twee soorten Rozenbottels…
    @JandeWit; ik kom even bij je langs…
    @De Stripman; ga ik kijken, bedankt!
    @Victor; niet vergeten water te geven…Reactie is geredigeerd

  17. Pingback: Tuinfilosofie voor gevorderden (Deel 9) « Ramirezi

  18. Pingback: Tuinfilosofie voor gevorderden (Deel 10) « Ramirezi

  19. Pingback: Tuinfilosofie voor gevorderden (Deel 13) « Ramirezi

Geef een reactie

