Het mensennest

Het weer is er naar; de hele dag in je nest blijven.

Dat woord gebruiken jullie toch ook wel eens?
“Ga naar je nest, het wordt veel te laat” of “oh, die ligt nog in zijn nest te meuren”.

Als er zoiets zou bestaan als een mensennest, dan moet dat toch wel het ouderlijk bed zijn. Het valt mij tenminste op dat puberkuikens graag ons nest induiken, zodra ze de kans krijgen. Iets evolutionairs maakt dat ze zich daar veilig voelen, denk ik. Misschien is het die heerlijke nestgeur van de beide ouders? Geen idee, maar daar liggen ze dan; stilletjes te genieten, in de foetushouding.

Geestelijk helemaal terug in het ei.

13 Responses to Het mensennest

  1. kuifje simon says:

    Ach een eitje tikken met mevrouw Monroe lijkt me aangenamer dan de herfststormen buiten

  2. John Wervenbos says:

    Je kunt je natuurlijk ook in de nesten werken door: ja, noem maar op…Reactie is geredigeerd

  3. Aad Verbaast says:

    Leuk blog/thema. Het wekt op de (mijn)associatiezenuw!
    Een gedachte die bij meteen opkwam: jammer dat zo’n veilig mensennest zo vaak automuteert tot een wespennest..

  4. Zoë says:

    leuke vrouw heb je!:)

  5. kees smit says:

    Appeltje eitje!

  6. Doranne says:

    een verwen(d) nest?

  7. Zusenzo says:

    Als kind ziek zijn in het grote mensenbed was toch wel aangenaam ziek zijn.
    Het heeft ongetwijfeld met nestgeur te maken.

  8. Zilvertje says:

    Dat bed van mij, is net een rovershol na een avondje tv kijken in bed met het hele gezin, lig ik diep in de nacht te kraken op de chips, liggen er vreemde stinksokken onder mijn kussen en natte kwijltjes van in slaapgevallen prinsjes en prinsesjes en die moet ik dan naar boven tillen, maar wat is dat een rijkdom.
    Het is het grote veilige vertrouwen.

  9. de Stripman says:

    En slapen in het hooi komt er weer helemaal in, zag ik zojuist op de Vlaamse tv. Voor 20 euro, met ontbijt en gebruik van sanitair, kun je je eigen nestje bouwen…;o)

  10. Ramirezi says:

    @Kuifje Simon; moet kunnen, ze eet vast niet alle drie die eieren op…
    @Aad; ’t lijkt wel een blogomgeving….
    @Zoë; dank je….
    @Zusenzo; maar dan liever niet die stinksokken van Zilvertje…
    @De Stripman; mmmm, lijkt me wel wat…

  11. ceesincambodja says:

    ‘No milk today…’

  12. Trudi Rijks says:

    In de roman waar ik de laatste hand aan leg, komt een horrorfragment voor waarin ondergrondse mensennsesten worden beschreven. Verschijnt zomer 2009, bij uitgeverij Contact.

  13. Ramirezi says:

    @Trudi; grappig. Zet je tegen die tijd nog even het ISBN-nummer er bij?

Geef een reactie

