Behoorlijk ongesteld

  Het kleine maar daardoor niet minder eigenwijze propje Donny wil NIET werken, zegt hij. Daar heeft hij wel vaker last van en dan is hij moeilijk op andere gedachten te brengen. Dat is gewoon zo bij Donny, daar kan hij zelf eigenlijk niet zoveel aan doen.

“Goh Donny, best vroeg geen zin vandaag, al bij het binnenkomen van het eerste lesuur?”.
“Ze pesten me, ze zeggen dat ik ongesteld ben, maar dat kan helemaal niet want ik ben een jongen.”

De schuldige klasgenootjes Henk en Mels hebben dikke pret en echt kwaad bedoelen ze het ook niet.

“Misschien bedoelen ze wel geestelijk ongesteld Donny?”
Daar ziet hij de humor ook wel van in.
Bijna gaat hij aan het werk.

Helaas, even later beginnen de plaaggeesten over zijn geestelijke ongesteldheid.
Uiteraard zeg ik daar wat van, maar het kwaad is al geschied. Misschien was het toch niet zo’n slimme zet van mij, die geestelijke versie van damesongemak.

Donny gaat nu vandaag dus HELEMAAL NIET werken. Laat hij luidkeels weten.
Tijd voor een andere aanpak; “Ik denk dat Henk en Mels zelf geestelijk incontinent zijn Donny”.
“Ha, jullie zijn zelf geestelijk incontinent”, roept Donny triomfantelijk.

Henk en Mels weten zo te zien niet helemaal wat incontinent ook al weer betekent. Ze zien er verslagen uit. Donny heeft er wel een beeld bij, want incontinent is duidelijk erger dan ongesteld, begrijp ik uit zijn reactie.

Voor mij is het te veel absorptie-materiaal in één les. Ik krijg vanuit mijn onderbewustzijn beelden door van leerlingen met Tena-ladies op hun hoofd en maandverbandjes.

Ondertussen gaat Donny aan de slag.

11 Responses to Behoorlijk ongesteld

  1. Mo says:

    heb jij toen zelf nog wel doorgewerkt?

  2. niko says:

    En hoe is het vandaag met U eigen geestelijk ongesteldheid gesteld?

  3. Jezzebel says:

    Je moet die dingen ook niet zo beeldend vertellen.
    Brain-drain, daar hebben de heren last van. 🙂

  4. Zoë says:

    hahahahahahahahahahahaha!!! Ik plas bijna in mijn broek van het lachen. Bijna incontinent dus.

  5. Ramirezi says:

    @Mo; ach, ’t is meer hobbie natuurlijk…
    @Niko; ’n inlegkruisje volstaat vandaag…

  6. ceesincambodja says:

    Kun jij ook al tekenen, Rami?
    Mooi.
    Leuk verteld.

  7. Ramirezi says:

    @Cees; helaas moet ik je teleurstellen, ik knip en plak, met dank aan tena-ladies en een site die ik niet meer terug kan vinden, voor het hoofdje…

  8. Burro Holanda says:

    Schitterend staaltje van toegepaste pedagogiek. ;-))

  9. Jim Hasenaar says:

    Hoe oud zijn die joggies?
    Mooi verhaal en grappige tekening.

  10. Ramirezi says:

    @Jim; 14 – 15…Reactie is geredigeerd

  11. pacopainter says:

    lachen!

Geef een reactie

