Kruimeldief

Kruimel muis

Sommige blog-figuren moet je te vriend houden, dan kun je ze door de tijd heen een beetje volgen. Langzaam worden deze twee oude bekenden van mij, en dus ook van jullie, of waren jullie de huismuizen die in mijn tuin huizen en de uiterst zeldzame Witstaart Merel al vergeten?

Je ziet het, met allebei gaat het ondanks de kou van de laatste tijd nog prima. De muizen hebben nog even in mijn schuurtje gezeten, roken we. Maar met het weghalen van de voorraad vetbollen voor de vogels, was ook de familie muis weg. Ze zitten nu waarschijnlijk in mijn egelkist.

Vlakbij die egelkist spuit ik regelmatig de likkebaardende kat van twee huizen verderop weg met de tuinslang om te voorkomen dat hij mijn muisjes oppeuzelt en natuurlijk eten ze gezellig mee van onze broodkruimels.

Elkaar maken ze in dat verband uit voor "kruimeldief", wat jammer is want door deze verstoorde relatie zal het mij niet lukken een foto te maken waar ze allebei tegelijk op staan.

Kruimel merel

23 Responses to Kruimeldief

  1. Motek from Space says:

    🙂

  2. antoinette duijsters says:

    Dus jij voert de muizen:-)))

  3. Maria-Dolores says:

    :-))
    voor de muizen was het dus even luilekkerland: hele vetbollen zomaar voor het grijpen…
    bij ons halen ze in de kelder de pootaardappels onder uit het kistje met zand vandaan, heb ik me laten vertellen.

  4. Maria-Dolores says:

    lekker ingelogd weer 🙂

  5. Beus says:

    De ‘kruimeldiefjes’:
    Het sprookje van de vier- en de tweevoeter in de ramirezi-tuin.

  6. gala says:

    een egelkist…vertel…daar zit dus een egel (jullie eigenste huistuinenkeukenegel in…?)

  7. K says:

    De kerstmuis! Dat ie zijn muts af heeft gedaan! Het is nu veel kouder. 🙂

  8. Jos Goedmakers says:

    Ik denk dat ze de komende twee/drie dagen een winterslaap gaan houden 😉

  9. Aad Verbaast says:

    een blog om van te smullen!

  10. ceesincambodja says:

    Je verstoort het natuurlijk evenwicht met je tuinslang, Rami. Jij zou beter moeten weten. :-))

  11. Zwollywood says:

    Bij mij in het kanaal ligt een dode Zwaan. …doodgevroren denk ik.

  12. kees smit says:

    Wat een pientere oogjes allebei. Als het goed is heb ik nog ergens een foto van een dode merel met een witte veer in zijn staart. Witte Veder, zogezegd.

  13. anoniem says:

    muizen ruik je en ze zijn gek op duivenvoer

  14. Sjoukje says:

    Ik word helemaal gek van die muis.Loopt dat zo maar los rond bij jullie? Ik zou de hele dag gillen!!

  15. Bart says:

    Leuke kruimeldieven, mooi gefotografeerd.
    Dat ‘wegspuiten van de kat’ deed je toch niet echt, hoop ik, Rami? Midden in de winter, niet doen hoor! :~)Reactie is geredigeerd

  16. Blew says:

    Je boft maar, met twee van die Onderwerpen in je tuin!

  17. Zusenzo says:

    En wie roept er het hardst PIEP ?

  18. Martin says:

    Het is de merel met jeuk aan haar oor weer? De muis die het met de pimpelmees deed? Schrijf ik zelf ook nog over een onderwerp in je achtertuin, eigenlijk achtervijver.

  19. Jacopone says:

    Opnieuw een paar pracht foto’s. Bij ons zijn de muizen verdwenen. De kat ving ze, at ze niet op, maar bracht ze ons. Tja … Gelukkig zijn er nog wel mezen en enkele vinken, en natuurlijk Turkse tortels.

  20. Ramirezi says:

    @Martin; goed onthouden!
    @Bart; ok, hij ligt nu op de verwarming te ontdooien… 😀
    @Zusenzo; Sjoukje zo te lezen…
    @Cor; herkend hoor…
    @K; die mutsmuis was heel wat groter…
    @Gala; zie hier het verhaal van de http://www.volkskrantblog.nl/bericht/25723 en het egelkistje….
    @Cees; dus jij vindt katten natuurlijk? ;D

  21. pacopainter says:

    Laat mijn kat het niet zien

  22. de Stripman says:

    @ Cees en Rami: De mens is ook deel van de natuur ! Het wegspuiten van katten is dus, misschien niet aardig voor de kat, maar wel een natuurlijke actie…;o)
    Verder een prachtig blog, Rami ! Ik ben een grote fan van de merel. Een heerlijke vogel met een diepzinnige uitstraling. Gelukkig heb ik ze regelmatig op mijn balkon. Muizen heb ik daar nog niet gesignaleerd…;o)

  23. Ingrid van den Bergh says:

    De kat verjagen, dat is de ware muizenliefde.
    De merels staat er prachtig gekleurd op met zijn contrasterende snavel.Reactie is geredigeerd

Geef een reactie

