De zaterdag was zo slecht nog niet

Bij de kassa naast me stond een mevrouw met het syndroom van Down. Ze had te weinig geld van haar begeleider meegekregen. Dus stelde de kassière haar voor om een paar boodschappen terug te leggen. “Mooi niet SCHAT, alles dat hier ligt staat toch op mijn lijstje?” Zo ging het enige tijd heen en weer, totdat de bedrijfsleider erbij werd gehaald.

Ik had ondertussen afgerekend en moest verder.

Wat later afgelopen zaterdag liepen mijn vrouw en ik door het mooie dorpje Bergen, even er tussenuit. Op het kruispunt bleken drie auto’s elkaar zo te blokkeren, dat niemand meer door kon rijden. Een meneertje in een BMW-cabriootje zat wild te gebaren naar een meneer in een ander merk. Die stapte uit, beende met grote stappen om zijn auto heen en klopte op het raampje van het cabriootje. Dat raampje bleef veilig dicht en veel gebaren werden er ook niet meer gemaakt. “Je kan natuurlijk ook effe naar achteren rijden, dan zijn we allemaal eerder weg, PANNEKOEK!”

Wij staken over en doken een winkel met hebbedingetjes in.

Een uurtje later zaten we nog even bij te komen van al dat winkelen met een kopje koffie. Aan het tafeltje voor ons aan het raam; twee Engelsen. Een oudere heer met een doktersjas en zijn nogal gekreukelde vrouw verlieten het pand. Laten we zeggen; zonnebank opa en zonnebank oma. Alleen had oma een minirokje aan dat America’s next topmodel nog kort zou vinden. Maar eerlijk is eerlijk, haar benen konden het hebben. Opa liep er zo trots als een pauw naast. De twee Engelsen keken haar lang na, of tenminste; haar benen. Toen zei er één; “HILARIOUS!”

Vervolgens keek hij nog even voorzichtig naar mij, of ik het er mee eens was.

Op dat moment kwam mijn vrouw terug van het toilet, we gingen weer eens op huis aan.

19 Responses to De zaterdag was zo slecht nog niet

  1. lebonton says:

    een belevenisvolle dag!

  2. niko says:

    Uit het dagboek van….

  3. Mo says:

    Bergen is een leuk dorpje ja. En dikke auto’s rijden er volop rond.

  4. rob says:

    Mijn liefste vriendin komt uit Bergen. Over haar benen wil ik hier niet hebben. Om misverstanden te voorkomen.
    groet rob.

  5. Zwollywood says:

    Mensen alhier geven aan dat de kop van Noord Holland het meest eenzame deel van Nederland is. Merk jij daat wat van? Kun je dat ook zien aan de benen van de mensen?Reactie is geredigeerd

  6. Ramirezi says:

    @Rob; het zijn vast niet dezelfde benen…
    @Zwolly; niks eenzaam hier hoor en of je het kunt zien aan de benen? Ik zal er nog meer op gaan letten. Trouwens; twee benen zijn per definitie niet eenzaam, natuurlijk…Reactie is geredigeerd

  7. peter louter says:

    :), dus aanbevolen.
    Gaat over het dorp van mijn jeugd, dus had ik er graag vier gegeven. In Bergen kun je goed terecht voor hilarische veschijningenReactie is geredigeerd

  8. Antoine says:

    Grappig dat dat ene heertje nog het scheldwoord in de oude spelling gebruikt 😉 Overigens heb ik nog niemand voor ‘pannenkoek’ uitgescholden, is dat een nieuwe trend in Nederland?

  9. de Stripman says:

    Erg mooi, Rami. Volgens mij was het Belcampo die eens opmerkte dat vrouwen met gerimpelde gezichten vaak nog opvallend gave lichamen kunnen hebben…;o)

  10. Daan Westerink says:

    Heerlijke mensen, die Engelsen. Hilarious.

  11. edu says:

    Zo maak je nog eens wat mee, alleen door rond te kijken en op te letten.

  12. rachel schrijft says:

    inderdaad heel geen slechte zaterdag, met plezier gelezen.

  13. Blew says:

    Ik zal eens beter opletten in Bergen…

  14. meeuwenoord says:

    deskundige jury,badplaats bezoekers,kwam na veel overwegingen,tot een eens luidende beslissing dat rechtse benen de mooiste zijn,de middelste het leukste rokje,en de rechtse auto,is waar ze over noordwijkse boulevard willen showen,met linkse afg.benen.weltrusten.

  15. K says:

    En jij was blij dat je vrouw even weg was toen je moest lachen om dat HILARIOUS?
    Wel leven in de brouwerij als zoveel om je heen gebeurt.

  16. ceesincambodja says:

    In Bergen woont mijn tante Lucia (95). Zij bedient alleen nog de rolator en wie weet leest zij jouw Carmiggelt-achtige blogje.

  17. Maria-Dolores says:

    die mevrouw aan de kassa vind ik nog het leukste en als in feite ook het meest logische van allemaal. zij ging er niet van uit dat haar begeleider niet kan plannen. terecht, want anders kon ze het gewoon allemaal zelf regelen…

  18. Ivy (Heyta) says:

    Zo zie je maar, je maakt ook nóóit wat mee …. ;-))

  19. Ramirezi says:

    @Peter; mooie omgeving voor je wiegje…
    @Antoine; scheldend pannenkoek roepen, dat lukt niemand, pannekoek gaat prima…
    @De Stripman; eerst zien dan geloven, hoewel – laat maar…
    @Daan; Yezzz…
    @K; maar zij zag niks, want zij moest…
    @Meeuwenoord; truste…
    @Cees; ik dacht dat die man nog riep; Lucia, ga je mee? 😀
    @Maria-D; ik dacht nog, geef ze lekker een creditcard mee…
    @Ivy; zeg nooit nooit… ;D

Geef een reactie

