Spikkels op je buik

Watersalamanderman01

Eigenlijk ben ik bijna nooit ziek, maar als ik het ben dan is het eenvoudig te controleren. Om de één of andere reden krijg ik dan namelijk altijd spikkels op mijn buik. Rode spikkels.

Vijf minuten geleden haalde Ramidochter in één greep een echtpaar Kleine watersalamanders (Lissotriton vulgaris) uit de vijver. Hier zie je de man, ook met spikkels op zijn buik, maar in een iets andere kleuren combinatie (gelukkig….). Overigens was hij bijzonder levendig, dus kiplekker.

Heb jij wel eens spikkels op je buik?


Kleine Watersalamanders op het droge

14 Responses to Spikkels op je buik

  1. lebonton says:

    eh, vind je het erg als ik dat in het midden laat?

  2. Mo says:

    wel vlinders erín, telt dat ook?

  3. antoinette duijsters says:

    Klaar voor de voortplanting:-)

  4. ate says:

    Alleen als ik zonder t-shirt sta te bakken.

  5. Jane says:

    Leuk! Ik heb ook salamanders, en deze heb ik uitvoerig zitten bekijken vorige week. Mijn salamanders zijn net ontwaakt uit hun winter slaap en hebben schelpjes aan hun poten hangen – heel zielig. Ik heb een succesvolle operatie uit laten voeren met behulp van een tang. Dit was een uiterst gevoelige onderneming, maar de tenen van het dierken hebben het gered en het schelp is afgeserveerd. Ik heb begrepen dat het een manier is van de schelp om aan zuurstof te komen.

  6. coby says:

    Ja, ze zijn er weer, alive and kicking. Bij mij in de vijver ook. Fraaie foto! En nee, ik heb geen spikkels op mijn buik vandaag. De griep was ruim een week geleden al voorbij.
    Hartelijke groet, Coby

  7. Zoë says:

    nee, ik heb geen spikkels op mijn buik, maar ik woon dan ook niet in een vijver.

  8. K says:

    Neuh, hooguit wat moedervlekjes.
    Mooi, een salamander in de vijver! loopt ie niet weg naar andere vjvers?

  9. Aad Verbaast says:

    Je wilt niet weten wat er allemaal op mijn buik te zien is. 🙂

  10. Zusenzo says:

    You could have fooled me met deze foto: je lijkt wel een beetje op die salamander : )

  11. anoniem says:

    Ik heb er ook al drie gesignaleerd, en twee kikkers

  12. de Stripman says:

    Nooit last van spikkels, hoor. Ook geen salamanders op mijn balkon, helaas. Wel veel slakken ! Afgelopen dagen heb ik er een heel stel uitgezet in de vrije natuur…;o)Reactie is geredigeerd

  13. paco says:

    Dit is wel heel mooi

  14. Ramirezi says:

    @Jane; apart, ga ik eens uitzoeken…
    @de rest; dus ik ben de enige in Nederland met spikkels op zijn buik, ’t is weer fraai…

Geef een reactie

