Twitterend Staartmeesje

Staartmees jonkie

Een paar dagen terug, in het blog-interbellum liepen we al likkend aan een softijsje onder een boom met wel vijftien Staartmeesjes (Aegithalos caudatus) door. Ze waren lekker druk met elkaar.

Eenmaal weer thuis kon ik het niet laten; snel terug op de fiets met een fototoestel. Ik heb er een tijdje gestaan en kon de bewegingen van de troepen mooi volgen. Steeds opnieuw gingen ze naar een volgende boom, één voor één. Ondertussen hielden ze middels hun hoge roepje contact met elkaar. Laten we zeggen dat ze voortdurend met elkaar twitterden. Zo van; “alles veilig daar in de volgende boom?”

“Ja hoor, kom maar op!”

Trouwens; het Staartmeesje hierboven is een jonkie, de wangetjes zijn nog donker in plaats van wit. Vergelijk maar met die hieronder. 

Staartmees

20 Responses to Twitterend Staartmeesje

  1. burro_holanda says:

    Ik dacht al, dat interbellum duurt wel erg lang. Mooie foto’s. Twee weken geleden met een klas op foto-vogeljacht geweest in het stadspark. Binnen een half uur 33 verschillende vogels gespot. Ook de halsband parkiet. Gekke gewaarwording.

  2. ramirezi says:

    @Burro; Da’s een mooie score! Ik heb net toen het blog gereanimeerd werd een paar dagen op het Pieterpad gelopen, waarover later meer. En vandaag toch nog enige tijd bezig geweest om het weer op gang te krijgen. Maar hoera – er staat weer iets…

  3. Antoine Robbesom says:

    Welkom terug, Rami:) Het was inderdaad behelpen na de conversie, en nog altijd heb ik er nog een hoop werk aan, zoals ik je reeds bericht had 🙂 Overigens heb ik ook enkele natuurfotootjes gemaakt in de blogloze weken, en misschien zal ik deze ook eens plaatsen. Maar die foto´s kunnen bij lange na niet tippen aan jouw foto´s, ze zijn weer prachtig vandaag 🙂

  4. Geroma says:

    Schitterende plaatjes, Ramirezi…..Vogels zijn mooie fotografieobjecten he?
    O ja, ik heb je als favoriet toegevoegd. Leuk je hier ook weer te ontmoeten.
    Groetjes van hier!

  5. De Stripman says:

    Ha, mooi dat het je gelukt is, Rami ! Op mijn balkonnetje zat laatst een staartmees met een bijna helemaal wit kopje. Dat was dan vast een bejaarde…;o)

  6. Annet says:

    Ja dat zei ik ook op mijn Hyves: twitterende meesjes….
    Staarmezen zijn inderdaad verrukkulluk…….
    Het is gewoon puur genot……

  7. rokus2000 says:

    Wat een prachtfoto’s Ramirezi. Even een vraagje van een nitwit: verschilt hun communicatie ook? Ik bedoel de jonkjes ten opzichte van de oudere staartmeesjes.

  8. cor3306 says:

    Het stikt hier van de kraaien ’s avonds Burro; ze maken een koleireherrie, maar ik zou dat geen twitteren willen noemen

  9. cor3306 says:

    Het stikt hier van de kraaien ’s avonds Burro; ze maken een koleireherrie, maar ik zou dat geen twitteren willen noemen

  10. h-en-k says:

    grappige vogeltjes!
    extra terug gefietst voor het blog? Tof!

  11. Annelies says:

    Nou, heb je eindelijk gevonden Rami, wat een gezoek toch, ik zet je ook bij mijn favo’s!
    Wat een schattige bolletjes, die jonge staartmezen, en maar kwekken, ze fleuren hier ook altijd de tuin op als ze langskomen. Mooie foto’s!

  12. ceesincambodja says:

    Welkom terug op het nest, Rami.
    Ja ja, ik kan ze bijna tot hier horen twitteren.
    Gezellige vogeltjes.
    Meesgegroetjes

  13. Antoinette Duijsters says:

    Fijn dat je er weer bent, had je al gemist en dan kom je weer met leuke twitterende vogeltjes:-)

  14. Linda Morgan says:

    Ah, je bent er weer!
    Mooie foto’s.

  15. jacob hesseling says:

    mussen, gelukkig zijn ze er nog, mooie foto’s ,lichtval 1 vind ik vooral erg mooi.

  16. coby says:

    Mooi gevangen met je fototoestel, want ze zijn erg beweeglijk.
    Dat twitteren vind ik een erg passend woord hier, je beschrijft het daar mee helemaal.
    Hartelijke groet, Coby

  17. René Louman says:

    Ik moest een paar keer kijken vanwege het lichtverschil maar zag het uiteindelijk ook, al vind ik het opvallender bij de ogen, maar dat komt misschien omdat ik niet zo goed weet als jij waar de wangen van die beesten zitten.

  18. ramirezi says:

    @René; als ze hard hebben gevlogen krijgen ze een rood kleurtje op die plek…
    @De rest; lekker om d’r weer bij te zijn…

  19. sLIMME JUF says:

    Alleen al vanwege je nieuwe woordvinding ‘bloginterbellum’ loop ik hier met plezier rond.

  20. galadriel says:

    ooooooh die wil ik ook in mijn tuin!

Geef een reactie

