Sint Jacobsvlinder – setje compleet

Sint Jacobsvlinder

Bloggen is leuk, zo kan ik tenminste nagaan dat ik de rups van deze Sint Jacobsvlinder (Tyria jacobaeae) al begin juli 2007 onder zijn eigen naam; de Zebrarups heb geplaatst.

Hoewel, over die naam was toen nog het één en ander te doen.

Van boevenpakje naar avondjurk, setje compleet.

18 Responses to Sint Jacobsvlinder – setje compleet

  1. Mieke Roth says:

    Gaaf hoor dat je hem hebt. Ik heb deze nog nooit in "het echt " gezien.
    Alleen… zo lang (12 jaar!) bestaat het vkblog nou ook weer niet 😉

  2. ramirezi says:

    @Mieke oepsie, ik zit er tien jaartjes naast – even aanpassen…..

  3. K says:

    Wat mooi! En deze komt in Nederland voor? Nooit gezien.

  4. pierra says:

    Schitterende vlinder met een mooie jurk, nog nooit gezien, ook de rups niet.

  5. Zich van Verre says:

    Een mooie

  6. Maria-Dolores says:

    zou een geweldige titel zijn geweest: van boevenpakje naar avondjurk…

  7. Antoinette Duijsters says:

    Prachtige foto, van een heel mooie vlinder, die ik regelmatig zie:-)))))

  8. De Stripman says:

    Erg mooi, Rami ! Een aantal jaren geleden zagen we er een heel stel op Goeree-Overflakkee, bij het huisje dat we er huurden. Decoratief vlindertje, hoor…;o)

  9. ceesincambodja says:

    De sintjacobsschelp kende ik wel maar deze was me nog niet opgevallen.
    Mooi Rami.
    Zwartrodegroeten

  10. TheTree says:

    Rood/Zwart hij of zij beschermt zich zelf goed.
    Femme fatal?
    Mooi gevangen en vastgelegd.

  11. ragfijn says:

    Dag Rami, idd, zag hem toen al. Deze japon zou ik zeker ten dans vragen… 😉
    Groet van Ragfijn

  12. Catharina Anna Maria van Vliet says:

    Deze heb ik ‘live’ ook nog niet gezien. Mooi gekiekt!

  13. Roberto says:

    Ik had een gedicht geschreven op de vleugels van een zwarte vlinder. verdorie de naam vergeten
    groet

  14. Joostx says:

    Prachtige plaat; schitterend exemplaar!

  15. Waar says:

    Waar kan ik zo’n avondjurk bestellen?

  16. eva says:

    Wow dat lijkt wel een koningsmantel!
    gr eva

  17. Fleur says:

    AHHH WOEHAWWWWW!!!!
    AMAZING!!!!
    Please darling,reageur ff ajb bij THERA!!!
    MICHAEL…..errugggg…

  18. Pingback: Intieme bloeddropjes of Sint-Jansvlinders | Ramirezi

Geef een reactie

