Ganzenpas

Ganzenpas

Dit moet je écht gezien hebben, wat een fantastische optocht.

Vandaag in Alkmaar, of voor de gelegenheid; Alcmaria. Een optocht met veel herrie, enthousiasme en gewaggel van enorme ganzen in een verbazingwekkend tempo.

Er was niemand die er geen lach van op z’n gezicht kreeg.

Gans

Alle andere Kaeskoppen !

19 Responses to Ganzenpas

  1. Maria-Dolores says:

    :-))
    en de ganzen zelf, vonden die het leuk??

  2. ramirezi says:

    @Maria; Het blijft gissen, maar ze waren duidelijk gewend om dit te doen. Deed mij een beetje denken aan die experimenten waarbij ganzen direct uit het ei werden geconfronteerd met een mens en die dan beschouwen als moeder. Misschien hadden deze dezelfde behandeling ondergaan en dachten ze tussen hun ouders in te lopen…

  3. Smokey Robbinson says:

    Wel heel mooie foto`s !!!
    Prachtvogels!
    Dat van die eier-experimenten kan best waar zijn. Net als jonge dansberen die bij de moeder zijn weggehaald, anders krijg je ze niet meer tam-tam….

  4. Catharina Anna Maria van Vliet says:

    Ontzettend leuk, dat zouden ze hier eens moeten doen….

  5. coby says:

    :-)) Ik kreeg ook associaties met de rattenvanger van Hamelen, maar dit keer dan met ganzen….
    Hartelijke groet, Coby

  6. SJOUKJE says:

    Ganzen! Waggel de waggel beeldig! In Alkmaar zeg je? Gisteravond nog reed ik oeverloos rondjes op de randweg daar. Geen gans gezien. Ook geen muizen trouwens.
    Mooie header!
    Waarom hebben jullie daar rechts onder je naam staan : In favorietenlijst?
    Dat heb ik niet.
    Moet ik dat activeren of zo?

  7. Bregje Buitenwijk says:

    wat leuk!

  8. cor3306 says:

    dag rami, ik heb zo’n ganzenmars al eens op mijn hyves gehad; het is een mirakels mooi gezicht

  9. Ate says:

    Ganzen zijn heel goed te trainen om van de ene plek naar de andere gebracht te worden, daarvoor hoef je niet met eieren te werken.
    Eenmaal daaraan gewend zullen ze feilloos de leider volgen, kijk maar hoe mooi ze op de derde foto allemaal rechts van het paaltje gaan, keurig achter de leider aan.
    Mooi blog weer !

  10. K says:

    Wat leuk!
    Als de muziek maar een marstempo aangeeft!

  11. Antoine Robbesom says:

    Een bijzonder leuke optocht! De volgende keer worden struisvogels ingezet? 🙂

  12. Roberto says:

    Ik moest er wel om lachen zeg…
    groet

  13. oliphant says:

    Naar aanleiding van deze ganzenmars en ganzenpas even helemaal terug gekeken en -gelezen tot 5 mei. Wat maak jij een prachtige natuurfoto’s. Ik probeer het met een veel te eenvoudige camera. Kom nooit zo dichtbij en het wordt nooit zo scherp.
    En dat Pieterpad schijnt erg mooi te zijn. Mijn vrouw loopt inmiddels in N-Limburg. Ik ben niet zo’n wandelaar, maar wel een ‘fotograaf’, ahum.
    Genoten van deze tocht van anderhalve maand aan jouw hand. Ik ga je gauw favoritiseren…
    Groet, O.

  14. Terracidus says:

    Rami, je nieuwe reportage over de Alckmaarse kaaskoppen (melaatsen, leprozen en andere levensgenieters…) is veel beter dan dit magere afgietsel van de Ganzenhoedster uit Coevorden. Nog even wachten en dan daar ook maar eens gaan kijken! Groetend, T.

  15. Mo says:

    helemaal geweldig, waarom wistik niet dat dat gehouden werd?

  16. ramirezi says:

    @Sjoukje; dat zie je alleen bij anderen, vind je ze leuk om te volgen dan moet je er op drukken; komen ze bij je favorieten..
    @Cor; ja ik heb hier en daar wat gezien!
    @Ate; dank…
    @Oliphant; je vrouw halen we denk ik niet meer in… En je probeert me toch niet verlegen te maken hé? 😀
    @Terracidus; Gaan we doen..
    @Mo; wij wisten het ook niet, toevallig tegenaan gelopen..

  17. Kokopelli says:

    @Ramirezi: Ik lig in een deuk. Het lijken onze kiepkes wel als ze ’s ochtends uit de Woon bevrijd worden. Die lopen ook in een damescolonne achter me aan naar het voerbakje onder de veranda… ;-)))

  18. Ivy (Heyta) says:

    Ik moest meteen denken aan de film Aristocats, daar komen ook van die waggelende ganzen in voor met een gezellig marsmuziekje eronder ;-))))

  19. ramirezi says:

    @Koko; wat zeg je dat mooi…
    @Ivy; ja leuk!

Geef een reactie

