Scarface Al Paddo

Bufo bufo - Gewone Pad

Duidelijk een vette Godfather, anders kan ik deze gangster met zijn stoere litteken niet beschrijven. En een behoorlijke vreetzak, zeker als ik hem vergelijk met mijn eerder op het blog geplaatste Gewone Pad (Bufo bufo). Een centimeter of 15 schat ik ‘m – misschien wel tien jaar oud. De ogen van deze Al Paddo zijn ook mooi; ‘koperkleurig rood’, de meiden vielen er in zijn jonge jaren ongetwijfeld als een blok voor (en nu maar hopen dat het echt een kerel is, ik heb niet echt op de paringswratten op de vingers gelet).

Bufo bufo - Common Toad

Gezien zijn wittig vlekkenpatroon zou het de mediterrane vorm van de Gewone Pad moeten zijn, wat aardig klopt met zijn vindplaats; Bretagne.

Bufo bufo - Gewone Pad

De laatste foto plaats ik om goed zijn ‘handjes’ te laten zien, dan wordt het ineens meer een wezentje net zoals wij, vind ik altijd. 

11 Responses to Scarface Al Paddo

  1. Antoinette Duijsters says:

    Heel mooi, ik dacht dat vooral vrouwtjes zo groot worden?

  2. Smokey Robbinson says:

    Mooi van lelijkheid… nee hoor, ik vind `m echt mooi. Wist niet dat padden zo oud kunnen worden!
    Hij zit zo rustig op jouw(?) hand, of ie helemaal niet bang is.
    Heb nog even wikipedia bekeken. Daar staat o.a. een fotootje van een pad in defensieve houding.Heel hoog op de poten. Een bijzonder gezicht. Ik heb `t weleens gezien bij kleine leguanen die plotseling supersnel de weg over staken, rennend op hoge pootjes.

  3. Jezzebel says:

    Ja, hij is prachtig! 🙂
    De prins, die wacht op de kus om mens te worden.

  4. Mo says:

    wat een beauty!

  5. ramirezi says:

    @Antoinette; klopt, vandaar mijn twijfel…
    @Smokey; ja leuk die foto in defensieve houding!

  6. Aad Verbaast says:

    Een alien!! 😉

  7. Annet says:

    Voelbaar vet en koelbloedig……

  8. easywriter6616 says:

    wat is hij aandoenlijk. als maar niemand hem kust – prinsen zijn veel minder leuk.

  9. 100_woorden says:

    Nu je het woord paddo gebruikt schiet me te binnen dat er padden zijn die je kunt likken omdat ze een hallucineerde stof afscheiden. Mogelijk zie je dan een prins en komt daar het sprookje vandaan, ik heb er geen ervaring mee in ieder geval.

  10. ANNE_D_ORE says:

    vind de laatste foto ronduit schattig,
    hoe kreeg je dat beest zo gek om op je handen
    te gaan-en-blijven- zitten ?

  11. ramirezi says:

    @Anne D ore; dit zijn de handen van Ramidochter; ze zijn zacht en lekker warm….

Geef een reactie

