Brand op school

Brand Lyceum aan Zee

Gisteren reed ik nog door de rookwolken van de duinbranden bij Schoorl, vanmiddag zag ik tijdens een wandeling in de Donkere Duinen weer grote rookwolken opstijgen. Vanaf de uitkijktoren zag ik de vlammen hoog boven de bomen uitkomen.

Mijn vrouw en ik stonden te speculeren waar het precies was, totdat iemand naast me zei dat het de sporthal was van Lyceum aan Zee. Dat was schrikken, want daar werken mijn collega’s en zitten twee van mijn kinderen op school.

Geluk bij een ongeluk was dat naast de school de brandweerkazerne staat, waar net een open dag werd gehouden. De brandweer was dus eigenlijk al ter plekke. De sporthal kon helaas niet worden gered, het schoolgebouw, dat eraan vast zit, gelukkig wel. 

De water en rookschade in het gebouw zijn echter aanzienlijk. Ook de servers voor onze schoolwebsite werken niet meer. Morgen wordt duidelijk hoe erg het allemaal is.

Hopelijk valt het mee.

Brand Lyceum aan Zee

29 Responses to Brand op school

  1. Eline Walda says:

    Kwam je berichtje tegen op twitter, zo kwam ik weer eens op je blog terecht.
    Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent – zo komt het wel heel dichtbij opeens 😦

  2. coby says:

    Sterkte morgen. Ik hoop dat het meevalt.
    Hartelijke groet, Coby

  3. Broertje says:

    En wij zouden net aan school vragen of Jos wat minder kon sporten op school……………… Hopelijk kunnen ze op het JUCO in een klas met de oud Julianadorper 2e klassen! Goed idee zeg!
    Broertje

  4. ramirezi says:

    @Eline; leuk dat ’t werkt, je bent zelf ook lekker actief zag ik…
    @Coby; dank je
    @Broertje; het is lekker weer, sporten is geen probleem – je zou je zorgen moeten maken over de lessen…

  5. de Stripman says:

    Zo, dat ziet er spectaculair uit, zeg ! Maar, Rami, ik vind het wel verdacht dat net op dat moment de brandweer een open dag had. Je weet wat ze over brandweermannen zeg, hè…

  6. zilver says:

    Rami wat een brand steeds in de kop van Noord-Holland en wat een schrik.

  7. burro_holanda says:

    @Rami; Sterkte de komende dagen. Ik hoop, dat de schade meevalt. Ik heb gezien wat de gevolgen voor een school (kinderen,team,ouders) van het totaal afbranden van de school, zijn. Dan pas weet je hoezeer mensen met "hun school" verbonden zijn.

  8. K says:

    Wat een aparte brandweerauto. Nooit gezien met zulke grote banden. Maar goed dat het niet naar de bomen oversloeg!

  9. ramirezi says:

    @Stripman; misschien is er wel een vonkje van de open dag overgevlogen – ik had die gedachte ook even…
    @Zilver; Ja, blijft maar doorgaan – Prins Willem, Bollenbedrijf, Schoorl en nu dit weer…
    @Burro; dank je…
    @K; dat is een spuitwagen die normaal op het vliegveld staat – inderdaad een mooi ding…

  10. Kokopelli says:

    @Ramirezi: Ondanks het slechte nieuws wel een mooi (foto)verslag.Keep on going…
    Groet,
    Kokopelli

  11. cor3306 says:

    mooie actiefoto’s, brand op school, ik heb het wel meegemaakt een paar keer

  12. Bregje Buitenwijk says:

    oh jeetje!

  13. ceesincambodja says:

    Ze waren zeker weer een dak aan het repareren?
    Ik heb al 2 sporthalbranden meegemaakt en in beide gevallen waren het de dakbedekkers.
    Niettemin triest.
    Mooie brandweerauto. Hebben ze die ook in Dinkytoys?
    Ceesgegroetje

  14. Catharina Anna Maria van Vliet says:

    Spannende foto! Ik hoop dat de schade meevalt.
    Toen het VK plat lag ging de fietsenfabriek in een nabij dorp in vlammen op en hing er een schitterende eenzaam maar grote donkere wolk boven Zwolle

  15. Kees Smit says:

    Indrukwekkende foto en even indrukwekkend marinebrandweerkanon.

  16. zusenzo says:

    Tjemig, ziet er heftig uit.
    Is dat dat hagelnieuwe gebouw waar je het afgelopen jaar over heb geblogd ?
    Als kind hoopte ik altijd dat mijn school zou afbranden, maar dan wel nadat konijnen en hamsters eerst in veiligheid waren gebracht.

  17. ramirezi says:

    @Cees; er werd wel geschilderd, maar gisteren was er niemand…
    @Catharina; maar de servers van de VK stonden vast niet in de fietsenfabriek ;D…
    @Zusenzo; Gelukkig niet, het hoort wel bij onze school, maar het is niet "mijn" locatie…

  18. Mo says:

    sterkte met de schade!

  19. Maria-Dolores says:

    ik moest ook gelijk aan ‘de nieuwe school’ denken, die juist zo extreem veilig was, toch?
    zag toen bij het lezen dat het een andere school is. hopelijk valt het allemaal mee en krijgen ze een mooie, nieuwe gymzaal…

  20. Jezzebel says:

    Altijd schrikken, als de vlammen uitslaan.

  21. eva says:

    Ai, niet zo leuk
    Maar dat dit nou is om bezoekers te trekkken voor de open dag!
    Nee,
    gr eva

  22. paco painter says:

    ja, je schrikt enorm bij zo’n bericht

  23. ramirezi says:

    @Maria; wel een onderdeel van de school waar ik werk, maar niet de locatie waar ik werk.
    @Allen; de sporthal is volledig verwoest. De schade in de school zelf valt mee, één lokaal is verloren gegaan, verder vooral waterschade. Er wordt nu hard gewerkt om alles weer voor elkaar te maken. De website en de mail doen het weer. Mijn kinderen kunnen woensdag naar school als het goed is…

  24. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.
    Restaurant Ramirezi:
    ‘Gatver toch niet weer snert vandaag?’
    Zie ook:
    ‘Veganist Janssen opgepakt vanwege verdonkeremanen varken’.
    Groet JdeW.http://www.drasties.com/

  25. de Stripman says:

    Het kan zijn dat ik me vergis, maar was er nu zondag weer een brand in een sporthal, nabij scholen in Amstelveen ? Of gaat het hier om dezelfde brand ? Zie: http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/260367/2009/08/30/Grote-brand-in-wijkcentrum-Amstelveen.dhtml
    Het zijn wel veel branden ineens…
    (Ik heb een linkje naar je laatste kwallenblog aan mijn vakantie-bijdrage toegevoegd. Was ik direct al van plan, maar even vergeten…)

  26. Heyta (Ivy) says:

    Dat is schrikken, zeker als het zo dichtbij komt dat je eigen kinderen er zitten!
    Wel toevallig dat de brandweer al ter plekke was. Ze wilden toch niet toevallig een ‘echte’ demonstratie ervan maken? ….;-)))

  27. Annet says:

    Jemig Rami……

  28. ramirezi says:

    @Stripman; andere brand hoor… En ieder linkje is welkom!
    @Heyta; dat hoop ik toch niet…
    @Annet; morgen mogen ze weer naar school – blij dat ze zijn (snap je?)

  29. tante_til says:

    Spannend verhaal en mooie foto’s!

Geef een reactie

