Wit kontje

Witte billen (Louvre)

Mijn vrouw en ik liepen zojuist een rondje om de wijk. Dat doen wel meer mensen, maar wij zijn de enigen die lopen zonder hond, hondjes of bullebak.

In de sloot naast het fietspad ontdekte mijn vrouw een beestje dat zij nog niet eerder had gezien; "Kijk een Waterral!"

Dat leek me sterk; "Welnee, die blijven echt niet zitten als je er langs loopt – die duiken al weg als ze je aan zien komen. Het is gewoon een jong Waterhoentje."

Vrouwlief was niet overtuigd; "Mooi dat ik het thuis op ga zoeken – hij heeft een wit kontje."

"Ja maar schat, dan ben jij er ook één…"

Witte billen (Louvre)

Deze witte billen dames heb ik puur op biologische gronden gefotografeerd in het Louvre. Twee verschillende schilderijen, maar ik dacht even dat het dezelfde schoonheden waren.

24 Responses to Wit kontje

  1. Grutte Pier says:

    ‘Kaal’ en een tatoo, er is weinig veranderd… uiteindelijk…

  2. sprakeloos says:

    En wat was het nu? Ik dacht de combinatie ramirezi en de titel witte kontjes, dat levert geen menselijke witte kontjes op en wat schetst mijn verbazing…..

  3. Zwollywood says:

    Het zijn allemaal schoonheden…..zo ook ter aanvulling het witgatje.

  4. Zwollywood says:

    het witgatje ken jij waarschijnlijk niet…..jij bent meer van de schelpen en de plantjes en de steentjes vermoed ik zo..

  5. Antoinette Duijsters says:

    Ha, ha, de titel deed wat anders vermoeden dan schone dames uit een vervlogen tijd:-))))))

  6. ramirezi says:

    @Grutte; dit zijn echte bloemetjes denk ik…
    @Sprakeloos; een jong waterhoentje…
    @Zwolly; Witgatjes zie je hier niet, maar wel een schat van een vogeltje…
    @Antoinette; ja, ze zijn lekker schoon… 😀

  7. Grutte Pier says:

    Zou kunnen….
    Maar voor de ‘rest’ is dit wel weer het ideale vrouwbeeld in wording, als ik de draden van het ‘tijdweb’ zo aftast….

  8. Smokey Robbinson says:

    ramirezi, jij bent weer helemaal op het gevogelte gefocust:)))
    Of heb je een havik op je blog?
    Ik kom wel even kijken…en kijk ook uit:)))

  9. J de Kat says:

    Het fotograferen van schilderijen, met vermelding van je naam op de foto, is strikt genomen plagiaat.
    Vroeger (wanneer??) mocht er in musea niet gefotografeerd worden. Sinds iedereen er met digitale camera’s rondloopt mag het wel.
    Overigens zijn de kontjes hierboven niet wit maar roze.
    Vorige week fietste ik langs een witgatje (waterhoentje in dit geval), dat half platgereden lag te kreperen op de Moerweg. Ik had niks bij me om het te fotograferen en hoefde het niet af te maken omdat een auto dat al voor me deed. Wegens gebrek aan museumbezoek kan ik u geen alternatieven bieden.
    Trek je dit commentaar niet aan, Ramirezi. Het is niet als verwijt bedoeld, meer als uitweiding.

  10. ceesincambodja says:

    Nou hangen er toch zóveel schilderijen in het Louvre. Dat jij dan uitgerekend deze moest kieken…
    En, wás het een waterral?
    Ceesgegroetje

  11. Robert says:

    Ik noem dit soort schilderijen ‘vruitvrouwtjes’…
    Groet Robert Kruzdlo

  12. paco painter says:

    Ook hier valt mij het verbindend principe weer op

  13. cor3306 says:

    Nog nooit dacht ik bij het bekijken van een vrouw aan een waterhoentje; duiven daarentegen worden spreekwoordelijk wel met zoete lieve dames op een lijn gezet

  14. zusenzo says:

    O, wat ben je toch romantisch: je vrouw een waterral noemen.
    Kun je haar beter Bambi noemen : )
    Overigens prachtige schilderijen. Met name de eerste vind ik van een eenvoudige schoonheid.

  15. De Stripman says:

    Geweldig, Rami ! Schaterlachend rol ik van de bank, bij het lezen van de reacties. Ze maaien wel het gras voor mijn voeten weg. Want ook ik vond dat de dames roze billen hadden. En om het copyright van dode schilders zou ik me nooit druk maken…;o)
    Overigens kan ik me de vergissing van mevrouw Rami goed voorstellen. Die jonge vogels houden zich vaak helemaal niet aan de plaatjes die je in de vogelboekjes vindt. Ik dacht vorig jaar nog dat ik een ‘middelste bonte specht’ gezien had. Blijkt het gewoon een jonge bonte te zijn geweest. Ik ben zeker een dag op internet aan het zoeken geweest voor ik overtuigd was van mijn vergissing…

  16. rene louman says:

    Ik heb het even voor je opgezocht: ze heten Renate, Antoinette, en Leonie. Toch een RAL dus.

  17. ANNE_D_ORE says:

    en laat ik de, niet zo domme, gansjes nu witgatjes noemen,

  18. Kokopelli says:

    @Ramirezi: Heerlijke commotie om enkele damesachterwerken. Ik zie de Stripman achter me onder de bank liggen (bij wijze van spreken), dus dan weet je dat ik van het lachen inmiddels ook op de grond lig.
    Wel een kleine correctie. Het zijn witte noch roze billen maar oranje-rode. Als ik van de middelste dame (ik neem aan dat het de "Antoinette" betreft waar René het over heeft) de rechterbil aan een nader onderzoek onderwerp blijkt de gemiddelde kleurwaarde hexadecimaal #998274 te zijn. Volgens het handboek voor het schrijven van W3C compliant HTML code is dat dus oranje-rood.
    Dat slechts voor de volledigheid…
    @JdK: Volgens mij merken de schilderijen in een museum het verschil niet op tussen digitaal en analoog. Als er maar niet geflitst wordt. Overigens is het bij mijn weten inderdaad usance dat fotograferen (ook zonder flits) in (de meeste) musea ten strengste verboden is.
    Op Kythira was dat in elk geval zeker zo: in het ene museum mocht je niet fotograferen en in het andere kon dat niet eens omdat het sinds 2006 gesloten vanwege de aardbeving aldaar. Niet alleszeggend natuurlijk maar het is wel in zekere mate een indicatie…
    Groet,
    Kokopelli

  19. ramirezi says:

    @Grutte; ah, dus jij bent die tijdwebspin…
    @Smokey; ja joh, de rest was al gezegd door de voorgangers…
    @J de Kat; verbaasde mij ook dat je mag fotograferen – per dag een miljoen foto’s schat ik, en ik heb de schilderijen dan wel niet gemaakt, maar wel de foto…
    @Cees; de Mono Lisa heb ik ook hoor, en het was een gewoon jong Waterhoentje…

  20. ramirezi says:

    @Robert; ook een leuke naam…
    @Paco; verbindend principe? Van de Reiki of de EHBO?
    @Cor; laat me raden, jij denkt bij vrouwen aan Tortelduifjes…
    @Zusenzo; geprobeerd, werkt niet…
    @Stripman; ja als je de billen van dichtbij bekijkt op een laptopje – dan zijn ze roze… 😀

  21. ramirezi says:

    @Rene; knap dat je dat kan vinden, lukt mij zo even niet…
    @Anna; 😀
    @Koko; da’s nu juist zo apart, het Louvre is het grootste museum, je kunt gewoon fotograferen en het kost ook in verhouding nog haast niets…

  22. Kokopelli says:

    @Ramirezi: Daar stond ik toentertijd ook versteld van: de prijs en de "vrijheid" die je geniet in het Louvre…

  23. ceesincambodja says:

    Ja, anders had je er wel een foto van gemaakt, toch Rami?

  24. ramirezi says:

    @Koko; ook best wel verademend…
    @Cees; tuurlijk, weet je toch….

Geef een reactie

