Zie ginds komt de stoomboot

Sinterklaas in zijn bootje
Sinterklaas in zijn bootje
Sinterklaas in zijn bootje

Arme Sint.

Eerst ga je bijna onderuit bij het verlaten van je opblaasbare stoomboot.
Ben je eenmaal veilig de school binnen, komt er ineens een collega Sint opdagen.
Vervolgens vinden de leerlingen je ook nog de Hulpsinterklaas, omdat ze die andere Sint niet herkennen. Die heeft ook meer de juiste leeftijd, want dat is de vader van de muziekdocent. 

En jij geeft als het geen december is gym.

26 Responses to Zie ginds komt de stoomboot

  1. maria-dolores says:

    jee, wat een zielig bootje.
    en volgend jaar komt-ie op een vlot, of over het water gelopen…

  2. kuifje simon says:

    Gekaapt door piraten ??

  3. ramirezi says:

    @Maria; het budget was beperkt….
    @Kuifje; dat is voor de kust van Afrika, dit is dichterbij…

  4. Pat3766 says:

    De kredietcrisis treft Spanje ook al zie ik…

  5. Grutte Pier says:

    Je bent niet in de boot gelegd voor Sinterklaas?!

  6. antoinette duijsters says:

    Pracht foto’s, Sint in de sloot:-) Dat beeld is ook apart.

  7. Blew says:

    Er kunnen bij jullie in Den Helder toch echt ook grotere schepen aanmeren ;-).

  8. Geroma says:

    Toch een hele leuke, hilarische actie om te zien, Rami!!!

  9. Burro_Holanda says:

    Bij ons zou hij ook in een rubberboot komen, maar die bleek lek te zijn en het regende.

  10. Terracidus says:

    Ja, ja, zo gaat dat! Nieuwlichterij, waarom geen echte stoom? Trouwens, het ziet er wel zwart van de toeschouwers..
    Groetend, T.

  11. Aad Verbaast says:

    Moet de Sint het inmiddels ook allemaal met wat minder doen?

  12. joost tibosch sr says:

    Het grote schrikbeeld voor Sinterklaas is dat hij om de hoek een hulpsinterklaas tegenkomt. Want zeg dan maar eens dat je de echte bent! Mijn eerste keer moest ik(dat is hier gebruikelijk) op ziekenbezoek in het ziekenhuis. Daar in de gangen ben ik toen overdag(!) zomaar ineens 4 hulpsinterklazen tegengekomen. Dat is me nooit meer overkomen. In het vervolg heb ik me vóór het ziekenbezoek als Sint afgeschminkt en me op mijn prachtige witte wenkbrauwen na zwart laten maken. Maar zelden hebben zieken zo”n sjieke mooie oude Piet gezien! Trouwens dat gewinkel met die bootjes,, Ik stam mog uit de tijd van de echte schimmel met de harmonie voorop en het gilde met vliegende vaan erachter. Als Sint moest ik me echt beheersen om het paard niet in galop te zetten Dat kun je natuurlijk ook weer niet maken!

  13. K says:

    Wat een sof voor de hulpsinterklaas!
    Dat kunnen we toch geen boot noemen.

  14. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.
    Zie ook:
    Aankomst van Sinterklaas, trekt enorme menigte naar de Maashttp://www.drasties.com/
    Groet JANdeWIT.

  15. ceesincambodja says:

    Duidelijk geval van economische crisis Rami?
    Eén geluk: het weer zit niet tegen.
    Ceesgegroetje

  16. Zilver met Zalmneus says:

    Ach, wat een mooie plaatjes, wat geeft deze tijd toch een hoop plezier!
    Had de vader van de muziekdocent lekkere nootjes bij zich?

  17. Ingrid van den Bergh says:

    Had hier gisteren gereageerd maar zie mijn reactie niet meer staan.
    Ik verwonderde me over de kleinheid van sinterklaas (of komt het door die grote sculptuur ernaast)?

  18. hippocampi says:

    ’t gaat om de intentie,
    leuke fotostrip
    gr. hippo

  19. 100_woorden says:

    Zie ginds komt de crisis-sint

  20. R. Kruzdlo says:

    ha ha genoten
    gelukkig iets anders dan een verhaal
    van een moeder die rauwt om het verleden

  21. Hans says:

    Dit doet me denken aan een kostelijk verhaal van Bomans (‘Alleen voor volwassenen’ en ‘Wederom voor volwassenen’), waarin de Sint per roeiboot de Waal over zou steken om vervolgens in Nijmegen stichtelijk de kade te betreden, maar door de sterke stroom rondtollend uiteindelijk bij Druten in het riet terecht komt.

  22. De Stripman says:

    Erg mooi, Rami. Je moet ook wel gymleraar zijn om met zo’n bootje helemaal uit Spanje te komen roeien…;o)

  23. ramirezi says:

    Haha, leuk dat de Sint dit nog allemaal los kan maken…
    @Joost; Sint zijn trekt me niet, maar zoals jij het beschrijft met een echte schimmel, ik zou bijna op paard rijles gaan…
    @Hans; Ook mooi. Dat zou hier niet lukken, het slootje om de school gaat nergens heen…
    @Zilver; het is wel een muzikale nootjes familie…
    @Terra; het publiek staat achter de camera…

  24. rene louman says:

    Prachtig en gelache

  25. paco painter says:

    Vind ik humor

  26. zusenzo says:

    Hahaha! Is het Sint Rami ?

Geef een reactie

