Purschuimen kunst van Folkert de Jong

Purschuimen kunst van Folkert de Jong

Een hele aparte ervaring – de tentoonstelling van Folkert de Jong in het Groninger museum. Op de één of andere manier lijken zijn purschuimen figuren thuis te horen op die plek. Ik zag foto’s van hetzelfde werk op een andere plaats en daar kwam het toch minder mooi uit.

Zijn beelden maken iets in je los; ze geven mij in ieder geval een ongemakkelijk gevoel, hoewel je toch ook wel weer nieuwsgierig wordt naar wat er in de volgende zaal te zien is.

Door zijn keuze om te werken met styrofoam en gepigmenteerd polyurethaanschuim zie ik hem in gedachten ook steeds aan het werk, gewoon omdat we allemaal wel eens een kier hebben afgedicht met dat materiaal.

Purschuimen kunst van Folkert de Jong
Purschuimen kunst van Folkert de Jong

7 Responses to Purschuimen kunst van Folkert de Jong

  1. maria-dolores says:

    intrigerend.
    doet me een beetje denken aan met gipsverband gemaakte maskers en figuren.

  2. De Stripman says:

    Je eerste 2 foto’s deden mij niet direct in groot enthousiasme ontsteken. Maar foto 3 maakt een hoop goed. Een heel merkwaardig figuur. Daar blijf je naar kijken…;o)

  3. ramirezi says:

    @Maria; maar dan lichter in gewicht…
    @De Stripman; ik vond de kleuren wel mooi van de eerste…

  4. De Stripman says:

    @ Ramirezi: Hmmm… roze…?

  5. tante_til says:

    Ziet er apart uit!

  6. yolante says:

    geweldig heel goed spectaculair xxx wil je met me uit?

  7. Zilvertje says:

    Helemaal nieuw voor mij.

Geef een reactie

