Tattoo op sterk water

Tattoo op sterk water

Jullie weten dat ik een warme belangstelling heb voor organismen op sterk water. Ook tatoeages hebben trouwens mijn belangstelling, eigenlijk al sinds ik als kind een ‘oom’ had met op zijn arm het klassieke anker, de tros en ‘moeder’. Overigens gaat de liefde voor tattoos ook weer niet zover dat ik er zelf ééntje laat zetten.

In het universiteitsmuseum Groningen kwam ik deze stukjes mensenhuid met tatoeage tegen. Op sterk water – een wonderlijke combinatie. Want je vraagt je toch af; hoe komen ze in dat potje terecht? Heeft de eigenaar van het vrouwtje in badpak zijn lichaam ter beschikking van de wetenschap gesteld?

Of betrof het een op het strand aangespoelde onderarm?

Tattoo op sterk water


Meer op sterk water of opgezet:
Even voorstellen; mijn Lintworm
Menselijke foetus op sterk water
Op sterk water – niet alleen maar fris
Een doos vol biologie
Voor altijd met je bek open
Grote harige ballen
Stalen schedels
Knorrende Siamese tweeling

22 Responses to Tattoo op sterk water

  1. Henk says:

    Heel bijzonder.
    Groeten, Henk

  2. Pierra says:

    Tjee, die porieen. Eigenaardige verzameling.

  3. K says:

    Doet me denken aan dat verhaal van Roald Dahl van die zwerver met die tatoeage van een beroemde kunstenaar op zijn rug.

  4. Kokopelli says:

    @Ramirezi: Een bizarre collectie.
    Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan denken moet. Maar wel goed dat je het hier laat zien.

  5. ceesincambodja says:

    Ik vermoed dat de cremateur een dealtje had met het museum…
    Ceesgegroetje

  6. kuifje simon says:

    Op z’n zachtst gezegd: bijzonder !

  7. Aad Verbaast says:

    Zouden de rigureuze methode hebben gekozen om van hun tattoos af te komen: het mes erin!

  8. G.H. Duval says:

    .
    Beetje luguber bijna…
    Maar je vraag kan toch via een mailtje aan het museum worden beantwoord?
    .

  9. politiq says:

    Beetje luguber is ’t wel idd. Dat woord kwam bij mij ook als eerste naar boven.
    Wel leuk. Goed idee om te gebruiken in een film. Een thriller!

  10. N=1 says:

    Bevreemdend.
    Net hoofden zonder lichamen…

  11. maria-dolores says:

    ik hoopte eigenlijk de ontknoping te vinden…
    van wat voor beest is die huid trouwens?

  12. maria-dolores says:

    heb ondertussen even gegoogeld.
    het is echt mensenhuid…
    al zo’n jaar of honderd oud,

  13. ramirezi says:

    @Henk; dank…
    @K; die ga ik nazoeken….
    @Pierra; je zou d’r een zalfje voor moeten hebben ja…
    @Koko; ik heb nog meer in petto…
    @Cees; en een scherp mes…

  14. ramirezi says:

    @Kuifje; vond ik ook…
    @Aad; laseren had je toen nog niet…
    @GH Duval; dan is wel de ban verbroken…
    @Politiq; ik heb al een paar plotjes in gedachten..

  15. ramirezi says:

    @N=1; heb ik ook nog…
    @Maria; kijk jij redt jezelf…

  16. Hanneke says:

    zo op sterk water zijn ze nog wel te pruimen. op de arm van mijn jongste dochter vond ik het toch wat anders…….
    (ze heeft echt een draak op haar arm)

  17. martien says:

    Met Hanneke eens. Ik vind het nog steeds jammer dat ik destijds mijn blindedarm niet op sterk water heb laten zetten. 🙂

  18. De Stripman says:

    Brrrrr… griezelig !

  19. oliphant says:

    Brrrr, wat een bizarre voorliefde…
    Maar het zal me niet verbazen als na enige piercings bij mijn kids ook eens de tatoos om een hoekje komen kijken…
    Je hebt het prachtig vastgelegd, daar was blijkbaar geen verbod op.
    Hoe mensen er toe komen dat ter beschikking van de wetenschap te stellen ?
    Dat laat zich slechts raden.
    Groet, O.

  20. zusenzo says:

    Hè getsiederrie, maar toch ook weer fascinerend.
    Ben wel eens in het Vrolikmuseum geweest (niets vrolijks aan overigens). Blijft toch een beetje spookhuis voor volwassenen.

  21. paco painter says:

    Bizar!!

  22. ramirezi says:

    @Hanneke; fotoooo?
    @Martien; zit daar ook een tatoo op ?:D
    @Oliphant; misschien mochten ze wel niet meer mee beslissen…
    @Zusenzo; daar wil ik ook nog eens heen…
    @Paco en Stripman; of gewoon grappig…

Geef een reactie

