De scherpe blik van de vrouw

Universiteitsmuseum Groningen

Vooroordelen, vooroordelen. Trap er niet in mensen. Zo denken mannen maar aan één ding. Of anders toch minstens een keer of vijf per minuut. Onzin natuurlijk, soms denk ik er zo zes of zeven minuten niet aan.

Vrouwen zouden geen ruimtelijk inzicht hebben. Dat is natuurlijk wel wat makkelijker te controleren dan de vunzige gedachtenwereld van de man. Zo liet ik mijn vrouw de bovenstaande foto zien. Een foto met veel informatie, kleuren, lichtverschillen, bekende en minder bekende objecten. Zeg maar alsof je een vreemde ruimte instapt en zeer snel moet beslissen wat van alle indrukken die op je afkomen de belangrijkste is.

Nou, dat had ze in 0,03 seconden al gezien.

32 Responses to De scherpe blik van de vrouw

  1. Pat3766 says:

    Mooie tafel?
    🙂

  2. ceesincambodja says:

    Bij mij duurde het 0,9 seconden, Rami. Is dat lang of kort?
    Ceesgegroetje

  3. ramirezi says:

    @Pat3766; warm…
    @Cees; haalt het niet bij een vrouw Cees…

  4. Jezzebel says:

    ’s mans glorie, dat ziet een vrouw meteen.
    Aanbevolen!
    🙂
    .

  5. Hanneke says:

    dat ie op een voetstuk gezet is?

  6. G.H. Duval says:

    .
    … zag het ook vrij snel, grote verbazing…
    Mooi lesje biologie. Dat we eerst dat zien en dan pas nadenken over wat we zien. Ik vind het wat luguber, maar dat was pas gedachte twee. ‘Niet flitsen’ levert vaak mooiere beelden. Een statief in de vorm van een tafel of raamkozijn is overal te vinden.
    .

  7. antoinette duijsters says:

    Tjee, Jezebel was me voor:-)

  8. antoinette duijsters says:

    Tjee, Jezebel was me voor:-)

  9. maria-dolores says:

    :-))
    da’s bijna net zo erg als die peutertest.
    moet eerlijk bekennen dat ik die enorm lange vingers gelijk zag,
    toen de tafel met het glazen tafelblad, opvallend veel houten kasten en vloer,
    daarna pas ben gaan kijken wat volgens jou waarschijnlijk het belangrijkste was
    en dat die man omlaag keek, dat viel me wél gelijk op…

  10. Aad Verbaast says:

    Dat moet die grote vis in die vitrine geweest zijn. Toch een beetje jouw handelsmerk 😉

  11. paco painter says:

    Ik ook, die naakte vent op de kast

  12. hippocampi says:

    zo op dat statief ook nog een handige kapstok

  13. K says:

    Toch vind ik hem er niet zo vrolijk heen kijken. 🙂
    Meer zo van: Moet dat nou?

  14. zusenzo says:

    Hahaha! Ik zie een zwevende man zonder jasje aan. En welk jasje dat dan is mag jij zelf beoordelen. Hoeveel minuten ?

  15. Arnold Kemp says:

    @Ramirez, ik ken de mannen en wist dus direct waarnaar ik moest kijken. Dus 0,0000001 was mijn tijd. Heb mij natuurlijk eerst zeker van gesteld of jij man of vrouw bent. Je naam maakte dat immers niet duidelijk.

  16. De Stripman says:

    Het lijkt het biologielokaal op mijn oude school wel ! Maar dan wat minder stoffig en duister. Die blote man ziet er wel erg opgewekt uit, dat kan haast geen puur natuur zijn…;o)
    Ik zal de foto eens aan mijn vrouw laten zien…

  17. ramirezi says:

    @Jezz; jij scoort 0,002, nieuw record…
    @Hanneke; verdraaid nu zie ik het ook…
    @GH Duval; dit is half geflitst, de nachtstand…
    @Antoinette; dat wel, maar jij was er weer twee keer…

  18. ramirezi says:

    @Maria; jij wil het gewoon niet zien.. 😀
    @Aad; De reuze Rami, heel bekend, helaas uitgestorven…
    @Paco; erg naakt ja…
    @Hippocampi; haha, voor je handdoek?

  19. ramirezi says:

    @K; je kan er soms van schrikken hoor…
    @Zusenzo; zo’n rubberen? Acht minuut 20…
    @Arnold; (leuke voornaam) – je kunt onmogelijk sneller zijn dan Jezzebel hoor…
    @De Stripman; ik ben benieuwd wat ze zegt. Neem je de tijd op?

  20. luuk says:

    Hij heeft hem zelf ook al opgemerkt!
    groet Luuk

  21. De Stripman says:

    @ Rami: Het duurde toch wel 2 of 3 seconden voor ze zei: ‘Ik zie een p…’…;o)

  22. sprakeloos says:

    zijn bewondering voor het eigen statief is wat het eerste opvalt bij een vrouw denk ik. Ik zat te zoeken naar vrouwenborsten maar vond ze niet.

  23. ramirezi says:

    @Luuk; ha, inderdaad…
    @Stripman; mooie test, blijkbaar is de jouwe genoeg…
    @Sprakeloos; iedereen zijn eigen prioriteit…

  24. peter louter says:

    Ik geef het eerlijk toe, ik ben gezakt voor de test.
    Dat bewijst overigens dat ik een man ben 🙂

  25. Antoine Robbesom says:

    De lange vingers en zo te zien lange tenen: leed deze man (waarnaar het model gemaakt is) aan het syndroom van Marfan?
    Ik had gedacht dat deze man opgehangen was, gezien de positie van zijn hoofd….

  26. thera says:

    Ik snap hem niet.. 🙂

  27. De Stripman says:

    @ Rami: Dat hoop ik dan maar…;o)

  28. Zilver met Zalmneus says:

    De uitgang? ( altijd handig bij brand ) :^)

  29. ramirezi says:

    @Peter; of een blinde vrouw…
    @Antoinne; ik weet het niet, dacht ook niet dat zijn vingers echt zo lang waren…
    @Thera; hihi
    @Stripman; ik ga het niet navragen hoor… 😀
    @Zilver met Zalmneus; je kunt ook voor de blusmiddelen gaan…

  30. Annet says:

    hij blinkt er ook wel uit hè:)

  31. Pierra says:

    0,03 seconden, da’s wel heel snel, maar ze kent jou ook heel goed.
    Wie maakt deze ‘beelden’ nou?

  32. Kees Smit says:

    Wordt deze foto niet gecensureerd door Photobucket, of heb jij die tussenstap niet nodig?

Geef een reactie

