Ramirezi in de slip

Auto in de slip

Het is al enkele dagen terug gebeurd, maar het gezin had even de tijd nodig om één en ander te verwerken. Hou je vast en lees over de gevaren van ijzel.

De situatie was als volgt; we hadden kerstinkopen gedaan in Den Helder en wilden met de auto van het parkeerdak af. Dat dak ligt hoger dan de weg en je moet een meter of vijf steil naar beneden, door een constructie met aan weerszijden van je auto 50 centimeter afstand tot de betonnen muur. Stel je een soort van rodelbaan voor.

Voor ons reed een dikke vierwiel aangedreven bak uit de PC-Hooftstraat die ondanks zijn dure aanschaf alle kanten opglibberde vlak voor afrit; spek en spekglad. Met veel moeite wist hij om te draaien, de bestuurder durfde het niet aan. "Daar kan je echt niet meer naar beneden", sprak mijn echtgenote, "Levensgevaarlijk!"

Tja en toen gebeurde het; ik ging het met mijn eigenwijze hoofd natuurlijk toch proberen. Langzaam reed ik richting de skischans, euh afrit. Vlak ervoor ging de auto ineens zijwaarts in plaats van vooruit en het gezin schreeuwde het uit. Ik bleef kalm, maar zou volgens de verhalen achteraf wel lichtelijk van kleur verschoten zijn.

We stonden nu met de voorwielen vlak voor de gapende diepte en ik draaide het raampje open om met de hand de auto van de betonnen wand af te houden. Terug kon niet meer, dus dan maar vooruit. Daar was niet veel gas voor nodig; als een bobslee vlogen we recht naar beneden, zonder ook maar iets te raken.

Veilig over de finisch keek mijn vrouw me verwilderd aan en schreeuwde; "stinkzak!"

Tja, dat had dus enige verwerkingstijd nodig.

34 Responses to Ramirezi in de slip

  1. antoinette duijsters says:

    Pracht verhaal, zie het zo voor me.

  2. Hanneke says:

    ochtoch, en Hippo heeft nog maar net een blog geschreven over de geboorte van Ramirezi.

  3. Zilver met Zalmneus says:

    Dacht dus, ( ik slordige lezer ) jou in onderbroek te zien, je wilt niet weten hoe snel ik je aanklikte.
    Maar ik zie hier een stinkzak, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, helemaal sensatie!
    MAN WAT HEB JE ENG GEDAAN!

  4. thera says:

    Mannen zijn ook zulke eigenwijze wezens! Eens met mevrouw Ramirezi! En volgende keer naar haar luisteren, begrepen!

  5. Maria-Dolores says:

    En gelukkig alle kerstinkopen nog heel!

  6. Annet says:

    altijd luisteren naar je vrouw Rami……
    het is ook altijd hetzelfde…..

  7. Zwollywood in Kerststemming says:

    waaghals dat je bent….Je vrouw heeft gelijk…..maar feit is wel dat je de club hebt thuisgebracht.

  8. Catharina Anna Maria van Vliet says:

    Jij mag van geluk spreken dat IK niet bij je in de auto zat. Ik had je benenden alsnog vermoord!

  9. hippocampi says:

    huiveringwekkend beschreven
    en je vrouw hield het erg netjes
    gr. hippo

  10. Kees Smit says:

    Zo, ze was wel heel boos. Ik ben, jaren geleden, twee keer met de auto geslipt, het liep beide keren goed af, en er zat gelukkig niemand naast me.

  11. Jezzebel says:

    Man, wat een toestanden.
    Maar behalve een stinkzak ben je natuurlijk wél een held! 🙂
    .

  12. kuifje simon says:

    Brrrrr … eh … foei

  13. galadriel says:

    Je bent er nog genadig af gekomen Rami…i.p.v. een stinkzak ben je in alle opzichten een bofkont ;)))

  14. ramirezi says:

    @Antoinette; ah, mijn plaatje was niet nodig begrijp ik…
    @Hanneke; oh,oh, mijn geboorte staat al hier hoor; http://www.vkblog.nl/bericht/235054/De_geboorte_van_Ramirezi
    @Zilver; tja, je hebt gelijk…
    @Thera; ja baas…

  15. ramirezi says:

    @Maria; maar die waren ook niet breekbaar….
    @Annet; wel saai hoor…
    @Zwolly; precies, er die PC hooft figuur kwam wat later via de oprit naar beneden – en miste op een haar een auto die naar boven wou – dus dat was ook een linke oplossing…
    @Catharina; hallo ga eens even lekker je eigen vent ombrengen… 😀

  16. ramirezi says:

    @Hippo; we kunnen een nette familie zijn…
    @Kees; in je eentje krijg je in ieder geval geen commentaar…
    @Jezz; kijk met jou kan ik wat…
    @Kuifje; sorry…
    @Gala; eens stinkende bofkont dan…

  17. coby says:

    Oef…….
    Hartelijke groet, Coby

  18. beus says:

    Over zo’n een slippertje hoeft mevrouw Ramirezi zich toch niet druk te maken?

  19. cor3306 says:

    ik leef het helemaal mee, de keren dat ik in een slip raakte vergeet ik m’n leven niet meer

  20. Henk says:

    Wat nou stinkzak. Je kunt gewoon goed sturen. Hebben ze niet door.
    Groeten, Henk

  21. De Stripman says:

    Geweldig ! Wat zijn die vrouwen toch opvliegend, hè, in het verkeer…;o)

  22. bert says:

    daredevil !

  23. Mephisto says:

    Haha, heerlijk
    Ben je uiteindelijk die sukkel die je nooit wilde worden, sta je op zaterdag met je gezin in de file van de kassa van de hema en weet je van de nood een deugd te maken door met 4 wielen op de ijzel te gaan staan. Beter dan grijs blijven, zal ik maar zeggen 🙂
    LOL!
    En, scheten je kinderen 7 kleuren stront?
    Of zien ze het wel zitten om wat meer van de vrijheid te gaan proeven?
    Steden zijn tegenwoordig prachtige speeltuinen voor jongeren…http://www.youtube.com/watch?v=hC7N29MUIKs
    Maar dat hoef ik u niet te vertellen, natuurlijk

  24. Draver says:

    Je had geen andere keus, zelf besluiten in deze situatie geen overleg plegen met het vrouwtje.

  25. ramirezi says:

    @Coby; en pufff..
    @Beus; hahaha, precies…
    @Cor; een blogje erover schrijven helpt bij de verwerking..
    @Henk; vrouwen schatten de risico’s altijd wat hoger in denk ik…

  26. ramirezi says:

    @Stripman; ja, onredelijk hè?
    @Bert; yezzz 😀
    @Mephisto; dat is het, we zijn er met open ogen ingelopen. Meer gaan slippen mannen!
    @Draver; jij krijgt nog een mailtje van mijn vrouw over het woord ‘vrouwtje’, 😀

  27. ramirezi says:

    @Mephisto; wow – gave video!

  28. paco painter says:

    Ja, ik zie het voor me.Hoe dan ook;Ik wens je een gezond en succesvol 2010

  29. Peter Louter says:

    Tjonge, wat had die mevrouw Ramirezi weinig vertrouwen in jouw.
    Komt dat nog wel goed voor de Kerst.
    Een PC-bak overtroffen, ze zou ommeletten mert spek voor je moeten bakken

  30. tante_til says:

    O, dat lijkt me vreselijk eng. Ik ben met je eens dat je toch weer naar huis wilt met de auto, maar ik zou het niet gedaan hebben. Wat raar trouwens dat er dan niet gestrooid werd zodat het niet levensgevaarlijk was om het parkeerdak weer af te komen.

  31. ramirezi says:

    @Paco; jij ook!
    @Peter; en dat met een Opel Astra…
    @Tante Til; inderdaad, en het hele parkeerdak was spiegelglad…

  32. Kokopelli says:

    @Ramirezi: Dat was toch een doodnormale verkeerssituatie: een beetje glad en een beetje schuin, meer niet. Misschien had je nog even stevig moeten gassen om het een en ander wat effectvoller te maken.
    En dan na zo’n kloeke actie ook nog "stinkzak" om de oren krijgen. Het is toch wat… 😉

  33. Ivy (Heyta) says:

    Daarom durf ik nou nooit in parkeergarages of wat daar ook maar op lijkt ……
    Valt me nog mee, die liefdevolle bewoordingen van Ramivrouw! ;-)))

  34. Mephisto says:

    @Rami: video; zál wel!
    Daar bestaat een hele cultus rond: cityjumpers (of hoe ze ook mogen heten). Ik vind het práchtig! Wij verkloten de natuurlijke habitat (wie is er in zijn jeugd NIET in bomen geklommen?), zij vinden een nieuwe 🙂
    Hoe is het ondertussen met de ijsbaan bij de hema?
    Da’s wél mooi gratis, zonder ticket, inclusief risicofactor beton!
    Dat hebbie allemaal niet op de kerstijsbaan in het centrum vh stad, toch?

Geef een reactie

