Echte liefde voor Zilver

Grote en kleine Zilverreiger

Zilvertje die kennen we natuurlijk allemaal – volgens mij is ze hartstikke lief. Liefde is belangrijk in het leven en Trudy snapt dat. Zo belangrijk dat het door grenzen heen kan breken.

Vandaag zag ik daar een mooi voorbeeld van. In een weiland bij Callantsoog zaten een Kleine en een Grote Zilverreiger (Ardea alba) knus bij elkaar.

Nog wel even goed gekeken, samen met mijn vrouw vanuit de auto; ja hoor, die grote heeft geel op zijn snavel en de kleine heeft een zwarte snavel. Toen ze opvlogen was het helemaal duidelijk; de Kleine Zilverreiger (Egretta garzetta) heeft namenlijk het opvallendste onderstel uit het dierenrijk; zwarte poten met grote gele tenen.

Thuis nog maar even de Petersons er op nageslagen. De Grote Zilverreiger komt hier het hele jaar voor, maar de Kleine is een zeer schaarse zomergast. Dus was heeft zo’n koude gevoelig onderdeurtje hier dan nog te zoeken in de sneeuw?

Voor mij is er maar één verklaring; echte liefde.

Grote en kleine Zilverreiger

En denk nu  niet dat deze Zilvertjes wegvlogen omdat ik ze verstoorde; ze werden weggejaagd door een Blauwe Reiger!

28 Responses to Echte liefde voor Zilver

  1. K says:

    Echte liefde!
    dat is mooi en dat gunnen we iedereen. Maar vooral Zilver :))

  2. kuifje simon says:

    Mooi en lief

  3. Zilver met oliebol en appelflap says:

    Ach wat lief en wat zijn ze mooi en wat grappig van die gele tenen.
    Heel veel liefde en geluk voor jou en je gezin!
    Lief dat je het zo brengt, echt lief, ik heb gewoon een brok in mijn keel, want soms is het leven niet makkelijk en dan is dit weer zo een zilveren krent!

  4. k.Reintje says:

    1 dag verliefd doen en elkaar hartstikke sympathiek vinden is heel leuk.
    Daarna is het schijnheilig.
    Zilver zal ook wel eens haar kuren hebben.
    Veilig afgeschermd voor het blog?
    By de wee. Heppie nieuwjeer everieboddie

  5. antoinette duijsters says:

    Opvallend, een kleine zilverreiger, maar je heb ze allebei mooi op de plaat gezet.

  6. Maria-Dolores says:

    Eerst maar even op Zilvertje Zelf gewacht…
    Misschien zijn de kleine zilverreigers wel de reigertjes die ik hier vaak zie, het hele jaar door.

  7. Draver says:

    Mooi moment een kleine en de grote Zilver samen.

  8. coby says:

    Ik kan je bevestigen dat Zilvertje bijzonder lief is.
    Voor de kleine en de grote zilverreigers…
    Hartelijke groet, Coby

  9. Aad Verbaast says:

    Voor de ware liefde wordt alles getrotseerd!

  10. actuality says:

    En Zilver is ook
    Eeen
    Zilver-achtige
    Lekker-bek…..
    Die échte Liefde
    van Bloggers
    en anderen best
    kan gebruiken..
    Alleen de
    Ware Liefde van
    en Voor Zilver
    laat zich niet dwingen!!
    maar juist als je niet
    gaat zitten wachten
    en zoeken, op je
    Liefdes – pad komt..
    Moo gedaan ramirez..
    Hoe meer wij over
    haar schrijven
    hoe sterker
    en Poaitievere
    dingen op heer pad
    en hopelijk échte
    Ware Liefdes pad komt..
    Groet aan
    een Zilveren
    Hart………….
    Getekend, Joshua

  11. R. Kruzdlo says:

    R. Kruzdlo
    Beste wensen

  12. Henk says:

    Mooi !!
    Groeten, Henk

  13. ramirezi says:

    @Zilver; het is je gegund, dit zilveren krentje… 😀
    @K.Reintje; kuren hebben we allemaal – menselijk denk ik…
    @Maria; zou best kunnen…
    @Coby; zie je wel 😀
    @Joshua; mooie toevoeging…
    @De rest; dank! en R. Kruzdlo – jij ook!

  14. R. Kruzdlo says:

    Ik vind het zo mooie foto…, zo dicht bij…, alsof je ook eens een foto van mij nemen kan

  15. Bart says:

    Ach, wat een prachtige foto, met mooie tekst…ware liefde, ja! :))
    Een heel goed 2010, Rami!
    Hartelijke nieuwjaarsgroet, Bart

  16. Smokey says:

    Met een mooi zilveren blog het nieuwe jaar in,
    De beste wensen rami!

  17. Hanneke says:

    mooie parallel met Trudy!

  18. Kees Smit says:

    Die zijn heel wat mooier dan hun Galapagosse familie!

  19. Blew says:

    Prachtig, Rami, Zilverreigers EN Callantsoog! Die Grote heb ik vorig jaar rond deze tijd in Leiden gezien.

  20. Catharina Anna Maria van Vliet says:

    Aaaaah wat leuk!

  21. Jane says:

    Hee wat leuk! Vorige week (2de kerstdag) zag ik ook een dergelijke witte reiger langs de A2 tussen Vinkeveen en Abcoude. Zulke reigers ken ik uit de Noord-Westen van Amerika (Great White Crane), maar ik zie ze nooit hier rondom Haarlem. Dank voor de uitleg en duidelijke foto’s!!

  22. An van den Burg says:

    JA, ZILVERTJE KAN NIET GENOEG GEPREZEN WORDEN VOOR HAAR HUMANE HOUDING NAAR DE MEDEMENS!!!!
    Mooi nieuw jaar, Zilver!!!

  23. ramirezi says:

    Leuk om te lezen dat ze in meerdere landen gezien zijn…
    En dat iedereen het eens is..

  24. cor3306 says:

    heel mooi, ik ben trouwen altijd al een vogelman geweest dat snap je wel

  25. Ingrid van den Bergh says:

    Kom niet zo vaak op Trudy’s blog maar ik denk dat je haar recht doet, Rami.
    en je boodchap zo mooi verpakt in een zilverpapiertje.
    Prachtige foto’s ook.
    Over schijnheilig (01-01-2010 15:50) gesproken: Wie kan daar de zon niet in het water zien schijnen?
    Geniet ervan, Trudy.

  26. Ingrid van den Bergh says:

    Vergat nog te zeggen dat de foto’s prachtig zijn; niet alleen de jager was blauw, ook het water en de lucht zijn van een intens blauwe kleur.
    En wat een dierenkennis, zo gedetailleerd. Daar heb ik bewondering voor.

  27. ramirezi says:

    Tuurlijk snap ik dat Cor… 😀
    Dank je Ingrid!

  28. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.
    Heel mooi.
    Zie ook:
    Echte liefde of zit er vis?http://www.drasties.com/
    Het allerbeste voor 2010
    van JdeW

Geef een reactie

