Wat heb ik nu weer aan mijn vetbol hangen?

Huismuis

Met een half oog kijk ik naar buiten, want er beweegt iets in mijn ooghoeken. Is de Hedera nu echt aan het klimmen geslagen? Toch niet, met bril op blijkt het een staartje. 

Huismuis

Vanachter een vetbol kijkt de officiële Volkskrantblogmuis, (in een vorig leven bekend als Huismuis (Mus musculus) en van beroep kruimeldief mij aan.

Huismuis

Blijkbaar had hij niet genoeg aan mijn broodkruimels – op zijn boterham lust hij ook wel wat vet.
Dat wurmt hij met zijn pootjes los uit het netje en likt het dan weer op. Een koddig gezicht.

Huismuis

Onze officiële Volkskrantblogmuis heeft het vak trouwens geleerd van de beroemde trapeze muis met staart. Dat is al weer even geleden, maar de pinda’s hingen toen, januari 2006, op exact dezelfde plek als nu de vetbollen.

Eens kijken wat ik volgend jaar op ga hangen, voor de ‘vogeltjes’.

33 Responses to Wat heb ik nu weer aan mijn vetbol hangen?

  1. Mo says:

    slim beest, dat ie je blog kan lezen…

  2. marsjan says:

    aaaaah geweldig vet zo’n muis!! En hij/zij is wel erg mooi hoor!

  3. marsjan says:

    Poeh muizenissen met inloggen…piep.

  4. Ragfijn says:

    Geheugen
    als van een olifant. Het is dezelfde, ’t is die trapezemuis 😉

  5. Beus says:

    GJB had het hem ingefluisterd; die leest tegenwoordig alles.

  6. Ramirezi says:

    @Ragfijn; zat ook even te kijken, maar lijkt me te lang geleden…
    @Beus; misschien heeft GJB wel de rechten op dat soort titels…

  7. lebonton says:

    een boef meneer, een boef zeg ik u.

  8. Zoë says:

    krijgt deze vkblogmuis nu een vetbol-ip-ban van je?

  9. viktor loman says:

    Wat een enige serie!!!!!!!
    rené

  10. Linda says:

    Yeee!!De officiele volkskrantblogmuis!
    (leuk woord ook voor galgje)
    (lol @reactie van Zoe)Reactie is geredigeerd

  11. Catharina Anna Maria van Vliet says:

    Zo’n muisje is toch veeeeel leuker dan een koolmees?

  12. Aad Verbaast says:

    Heel bijzonder. Leuk om dit zo te mogen meemaken.

  13. Luna says:

    Jullie hebben vast geen katten!
    Ramirezi, weet jij waarom vogels geen crackers lusten? Ik had een pak crackers op de schuur gegooid maar geen vogel eet ervan, ook niet toen ze doorweekt waren, vreemd hoor.
    Groet,

  14. ceesincambodja says:

    Tom en Jerry zou je kunnen zeggen.
    Was je zoon in de buurt?

  15. kuifje simon says:

    Zo zout heb ik het niet gegeten.
    Fantastisch slimme muis.

  16. Sjoukje says:

    Gedver Rami! Ik haal subiet mijn vetbollen uit de bomen brrr.

  17. de Stripman says:

    Prachtig, Rami ! Ik ga er nog maar wat vogelzaad en vetbolletjes tegenaan gooien…;o)

  18. pacopainter says:

    Hardnekkig, die muis

  19. martien says:

    Sta je met de camera in de aanslag? Mooie foto’s.
    Onlangs hing bij mij in de tuin een bonte specht aan een vetbol. Ik was te laat voor een foto! 🙂

  20. Ivy (Heyta) says:

    Want een slimme acrobaatjes zijn het toch! Ik zag er laatst ook eentje in de vetbol hangen, wist eerst niet wat ik zag (ondanks de katten, toch nog muizen).

  21. Ingrid van den Bergh says:

    Wat is ‘t-ie lief.
    (nee, ik ben niet bang voor muizen, al ben ik een vrouwtje)

  22. Ron says:

    Wat een fraaie gasten heb je altijd in je tuin, Rami.

  23. martin says:

    Zou zo’n muis nu denken: "Lekker dat voer, maar waarom hangt die Ramirezi het zo hoog?"

  24. gala says:

    hahahaha, geen muizenplaag, dat scheelt 😉

  25. Zilvertje says:

    Wat een schatje, denk aan dotje, maar dat is dat wasexemplaar van Gala dat nog in mijn hoofd zit.

  26. Jacopone says:

    Een muizenbol, pas maar op, straks gaan de vogels er nog van eten ;–)

  27. Jim Hasenaar says:

    Geinig!

  28. Zusenzo says:

    Leuk !

  29. K says:

    Haha, das de kerstmuis weer!
    Tja, dat is ook erom vragen; vetbollen in de klimop!

  30. Kylian says:

    Nou die piept nu wel anders…

  31. Antoine says:

    En zo komt dit muisje de strenge winter door? 🙂

  32. Meneer Opinie says:

    Tja, muizen hebben ook wel eens honger. Aan mijn kant van de grote plas (maar dan noordelijker) zijn eekhoorns het grote ‘probleem’. Er zijn allerlei ingenieuze vogelvoedermachines bedacht die ervoor moeten zorgen dat vogels wel, maar eekhoorns niet bij het eten kunnen. Meestal vinden de eekhoorns binnen een paar dagen wel een manier om toch wat mee te pikken.

Geef een reactie

