Het tasje van Chantal

Klein tasje

Tijdens de leerlingbespreking wordt Chantal besproken.

Even voor jullie beeld; Chantal is gek op roze en goud en het liefste zou zij ook tijdens de gymles haar bijkleurende laarsjes met hoge hakjes aanhouden. Ze heeft een beetje de manieren van Wilberforce Claybourne Humphries, bedenk ik me ineens.

"Werkstukken maken ligt moeilijk in verband met haar nagels", meldt de docent techniek.
"Ze mag van mij niet meer naar de w.c. omdat ze daar alleen maar haar haar staat te kammen."

"Bij mij had ze haar boeken niet mee, maar wel dat rare kleine roze tasje", zegt een ander.
"Dus ik vraag waarom ze haar boeken niet mee heeft en wel dat tasje."

Het antwoord van Chantal was duidelijk.
Mijn collega doet voor ons haar hoge stemmetje na; "Omdat die boeken niet in mijn tasje passen natuurlijk!"

"En ze keek erbij alsof ik nooit iets snapte."
Met zijn armen in de lucht kijkt hij ons vertwijfeld aan.

De rest van de vergadering knikt begrijpend.

27 Responses to Het tasje van Chantal

  1. Summer says:

    Andere (kappersvak)school?
    Apart tasje!Reactie is geredigeerd

  2. peter louter says:

    Hoorde net van mijn kleindochter dat roze uit is en zwart in.
    Het is te vrezen dat Chantal straks niet in de samenleving past, WAJONG ?

  3. Mo says:

    Claybourne Humphries, ik moest m nog opzoeken!
    Lijkt me echt een genot, zulke leerlingen.

  4. Meneer Opinie says:

    Tja, een kwestie van prioriteiten stellen. En je moet toegeven, ze is nu al beroemder dan 99% van de andere leerlingen op jouw school. Nee, Chantal gaat het helemaal maken, die zien we nog wel eens in een soapserie of een talentenjacht.

  5. Blew says:

    Die komt er wel!

  6. Zwollywood says:

    Hi…wat een meid….
    Kun je het tegengestelde niet een keer proberen….of ook zo’n tasje aanschaffen…? Hoef je geen proefwerken meer na te kijken.

  7. martin says:

    Wel een mooi tasje dacht ik ook gelijk. Kleinere boeken misschien.

  8. de Stripman says:

    Die Chantal weet waar het om draait in het leven…;o)
    Die boeken zijn ook wel hopeloos ouderwets. In de nabije toekomst kunnen dat soort dingen toch heel gemakkelijk op een klein laptopje geladen worden ?
    Ik heb hier in huis trouwens al eens gympen met hoge hakken voorbij zien komen…;o)

  9. Grutte Pier says:

    In het tasje past wel zo’n mini-laptop, maakt ze helemaal de blits. Gewoon de boeken digitaal aanbieden, en het probleem is opgelost…

  10. Zoë says:

    maar dat is toch logisch! Dat jullie dat nou niet begrijpen:))

  11. rob says:

    Leuk zo’n slimme leerlinge!
    Chantal laat zien dat zij goed is in uiterlijke verzorging, een van jullie studierichtingen?
    Zij heeft meer ruimtelijk inzicht, m.b.t. de grootte van haar tasje, dan een van je collega’s.
    Kennis van modekleuren is ook aanwezig. Jullie hebben toch ook een afdeling Mode en Kleding?
    Logisch redeneren is volgens mij ook ruimschoots aanwezig! De cijfers voor wiskunde zullen dus wel goed zijn.
    Met mondelinge taalvaardigheid scoort zij ook goed.
    De beschreven non-verbale expressie liegt er ook niet om. Een natuurtalentje voor de toneelakademie misschien. En dan een rol in een van de soaps.
    Wat een genot om met zulke wijze leerlingen te mogen werken!
    M.b.t. de vakken biologie, verzorging, consumptieve technieken of economie plaats ik bij deze een open sollicitatie.
    groet rob.

  12. Linda says:

    Ah! Hier is mijn tasje! Bedankt!

  13. Beus says:

    Ze is vast ook goed in biologie.
    Het tasje lijkt wel van krokodillen leer.

  14. viktor loman says:

    Clevere meid!!

  15. Ramirezi says:

    @Peter; dat niet in de samenleving passen – daar zijn de meningen dus verdeeld over…
    Mo; hoe kon je die nu vergeten…
    @Zwolly; mijn vrouw heeft er al ééntje…
    @Stripman en Grutte Pier; we hebben ook laptops, maar die zijn best kwetsbaar…
    @Zoë; ja, stom…
    @Rob; jij mag de rapporten komen invullen…
    @De rest; :)Reactie is geredigeerd

  16. K says:

    Gewoon alles digitaal aanbieden. Boeken overbodig!

  17. Theodorus says:

    Boeken moeten blijven bestaan.

  18. Antoine says:

    Het gifgroen past uitstekend bij het tasje en diens eigenaar 🙂

  19. ceesincambodja says:

    GRR$$&***@@!!!

  20. rob says:

    Ramirezi,
    ga je mij nu vertellen dat je op een pre-historische school werkt?
    Waar cijfers handmatig worden verwerkt en rapporten met de hand geschreven?
    I.p.v. digitaal invoeren, verwerken en rapporten van de printer afrapen.
    En dat met zulke moderne en slimme leerlingen.
    Ik houd de aangeboden vacature even in beraad.
    Ik heb vooral interesse in het lesgevende en begeleidende werk.
    Je hoort nog van mij.
    groet rob.

  21. Catharina Anna Maria van Vliet says:

    Een echte Chantal!

  22. pacopainter says:

    Zeer apart!

  23. Ivy (Heyta) says:

    Grote onschuldige ogen ook natuurlijk? And big boobies?
    Georginaverbaantje, lijkt me zo. Kan het dus nog ver schoppen ;-)))

  24. Ramirezi says:

    @Ivy; haha, Georgina, daar ben ik fan van…
    @Rob; alles digitaal hoor, cijfers, absenten, enz. Ik zet je in de vacaturebank…

  25. Gus Bolden says:

    Wat een trutje die Chantal, maar wel leuk.

  26. Zusenzo says:

    Is ze verwant aan P. Hilton ?
    Wilberforce Claybourne ? MR. Humphries, I pressume ?

Geef een reactie

