Aalscholver versus Zwaan

Ben ik eens een dagje in mijn geboortestad, zie ik nog beestjes. Vlak bij de Oostpoort in Delft zag ik deze prachtige Aalscholver (Phalacrocorax carbo) zitten, in broedkleed. Dus witte kop, witte dijvlek en mooie blozende ‘wangetjes’.

Het plekje waar hij zat was gewild, een paartje Knobbelzwanen (Cygnus olor) had er ook wel zin in. Aan de kant maakte ik me op voor de tragische aftocht van de veel kleinere en duidelijk in de minderheid zijnde aalscholver.


Mooi niet dus. Het geblaas van de knobbelzwaan werd beantwoord met een fel wehwehweh, waarna het zwanenpaar eieren voor hun geld koos.

8 Responses to Aalscholver versus Zwaan

  1. Dunya says:

    Hoppa 4 for u!
    In één keer.

  2. ... says:

    Aalscholver heeft ook broedzorg net als de zwanenman.
    Hele trouwe dieren.

  3. Blew says:

    Je zult altijd beestjes blijven zien, maar er zin ergere vormen van beroepsblindheid!

  4. antoinette duijsters says:

    Aalscholvers kunnen felle beestjes zijn:-)
    mooie serie

  5. Mo says:

    die eieren, dat duurt toch nog even?

  6. martien says:

    Die doen elkaar niets. Ze kijken wel uit. 🙂

  7. Kroosduiker says:

    Misschien is de snavel van de aalscholver vervaarlijker dan die van de zwaan?

Geef een reactie

