Genieten

Genieten - Enjoy

"Dus dan loop ik lekker helemaal alleen over het strand. Het is er doodstil en het is een beetje mistig. Het zonnetje staat nog laag. Met wat geluk zwemt er een zeehondje met me mee. Nou, dan ben ik echt aan het genieten".

Het is mijn brugklasje duidelijk, het nieuwe hoofdstuk gaat over "genieten". Na deze start over hun docent mogen ze er zelf over nadenken. Iedereen krijgt een blaadje, met de opdracht om er in stilte vijf dingen op te zetten waar ze van genieten.

Het plan is om daarna uit te wisselen in de groepjes, om te eindigen met de klassikale vraag wie er dingen hebben ingevuld die in het hoofdstuk worden behandeld; alcohol, roken en drugs. Dat is meestal niemand, zodat ik de conclusie kan trekken dat het ook zonder al die middeltjes héél goed mogelijk is om ergens van te genieten.

Maar zo ver zijn we nog niet – de kids hebben net hun lijstje af met geniet-momentjes. Nieuwsgierig als altijd loop ik al een beetje door de klas heen om polshoogte te nemen. Hendrik ziet me komen; "meneer, wilt u weten wat ik heb ingevuld?"
"Vertel het maar kerel, waar geniet jij verschrikkelijk van?"

"Poepen meneer!"

Hij trekt er een gezicht bij alsof hij zich zojuist naar volle tevredenheid heeft ontlast.

24 Responses to Genieten

  1. René Louman says:

    🙂

  2. zilver says:

    Hahahahahah! Maar dat is ook lekker! Wat een mooie foto! Is het een Belg? :^)

  3. Hanneke says:

    en ik kan vreselijk genieten van deze reactie van Zilver:-))

  4. Kitty Schoenmakers says:

    Gelijk heeft ie. Mannen schijnen meer zintuiglijk gevoel in hun achterste te hebben. Zou dat een verklaring zijn?
    Ik vind dat Hendrik heel goed erover nagedacht heeft.

  5. cor3306 says:

    het joch heeft gelijk :))

  6. suiker says:

    als het een belg was had ie ook gelijk toch 🙂

  7. Annet says:

    Ik hoorde dit laatst ook iemand zeggen
    of ik las erover en ik begreep het niet….
    tot er constipatie kwam……en toen
    begreep ik het…….wat een ellende…….
    en oprecht genieten dat is de ware kick,
    eerlijk, zuiver, heerlijk….
    maar het zegt wel iets over iemands
    darmwerk….
    :))

  8. ramirezi says:

    Herkenbare opluchting begrijp ik 😀

  9. assyke says:

    zo’n docent biologie hadden we niet
    wij moesten koeienlongen opblazen
    had ik zo’n opdracht gekregen, dan was ik misschien biologie gaan studeren
    en met mij vele anderen
    Hoe reageerde de klas op deze opmerkelijke openhartigheid?

  10. solvejg says:

    Haha, ik zag hem niet aankomen! Goeie grap, lekker joch 🙂

  11. kuifje simon says:

    Ik dacht al lezend: er zit een luchtje aan ;-)))
    simongroet

  12. Glaswerk says:

    @Ramirezi: Specificeerde Hendrik ook nog of het uitmaakt welk soort ontlasting hem de meest genotvolle uitdrukking bezorgt?

  13. paco painter says:

    HEerlijk

  14. Aad Verbaast says:

    Genieten zit in de kleine dingen. Hoeft lang niet altijd een hoop te zijn 😉

  15. De Stripman says:

    Een verstandige knul…;o)

  16. Annelies says:

    Haha, niets eerlijker dan een kind! En kijk maar uit voor de moderator, hier betekent poepen heel iets anders *-*!

  17. Nummer 22 says:

    @ waarde Ramirezi,
    Dat deed me direct denken aan hoe een vraag wordt gesteld en hoe een kind antwoord:
    Mijn zoon, toen 7jaar jong op de basisschool ( jaren geleden, hij is nu 31)
    werde de vraag gesteld op de laatste dag van de boekenweek, na een project
    Hoe vond jij deze boekenweek?
    Zijn antwoord: Leuk!
    Kijk zulke ontwapende antwoorden ( net zoals "poepen") stemt een docent altijd vrolijk.
    Dat is de vrijheid van de jonge geest!~
    Maar ook ik vind het onlasten van de endeldarm een ontspannende gebeurtenis: Boek, tijdschrift of krant ( liefst de zaterdagedities) mee. Het lichaam doet het perilstaltische werk door de verticale positie van de endeldarm en de anus, rug recht helpt ook, maar bij het lezen gaat dat wat moeilijker, vooral als het varifocus brillenglazen het verminderde zicht de ondrsteuning moet geven.
    En na alle bijlagen + de toegevoegde magazine, te hebben gelezen even na het zacht beroeren van de onderste uitgang met zacht papier.. pas op nooit te hard papier, het liefst met water naspoelen- de resultaten in de pot (neem nooit een diep spoeler!) te hebben aanschouwd en met een glimlach tegen jezelf zeggend: zo dat luchtte op, ik ben weer bij, ik kan er weer tegen, de onderbroek omhoog, broek dicht, rits omhoog, riem vast en dan het mooiste ritueel…. het spoelgeluid van een watercloset!
    Handen wassen! licht uit en verder lezen.
    Tja, van die zaken die een ieder wel visueel kan voorstellen!
    Over het flatuleren geen kwaad woord!
    Fijne avond!

  18. Jim Hasenaar says:

    Toon Hermans zei het al in een gedichtje:
    Koen wat doe je met je miljoen?
    Wanneer je poepen moet en je kan het niet doen.

  19. Geroma says:

    Het lucht in elk geval zeker op::–))

  20. zusenzo says:

    Hahaha! Wie het kleine dagelijkse niet waardeert…

  21. koen says:

    haha leuek bijdrage!
    gr.koen

  22. ramirezi says:

    @Nummer22; je bent een echte connaisseur!
    @Aad; nou…

  23. cantanaccio says:

    Met een zoen van de juffrouw!
    Gaaf blog, man

  24. ramirezi says:

    @Cantanaccio; dank je..

Geef een reactie

