Pieterpad: Coevorden – Hardenberg

Mooi om mee te beginnen, een plaatje van de Vecht. Met nog wat dikke benen van de dag ervoor gaan we vol goede moed op pad. Al snel laten we Drenthe achter ons, bedankt voor alles en goedemorgen Overijssel!

In Gramsbergen bekijken we nog even goed hoever we tot nu toe zijn gekomen. Nog niet op de helft dus. De heer in dat glimmende autootje deed mee aan een rally voor een goed doel, ik dacht tegen de honger. Aan zijn gezicht te zien komen wij van een andere planeet.

Iets verder in hetzelfde dorpje; drie collega Pieterpad wandelaars.

We lopen door veel cultuurlandschap; akkers en velden, waar evengoed best nog wat leuke beesten in rondvliegen; veel fazanten (Phasianus colchicus) en roeken (Corvus frugilegus). Vooral die laatste zien we nooit in onze thuisbasis aan de kust. Jammer want ze zien er zo lekker oervogelachtig uit met hun woeste snavel.

Vlak voor Hardenberg sluiten we de etappe zonder grote verassingen en weinig echte natuur af. We mogen nog even tussen de Hooglanders doorwandelen, en die krijgen zo langzamerhand jeuk van al die Pieterpad lopers.

18 Responses to Pieterpad: Coevorden – Hardenberg

  1. ramirezi says:

    Ha leuk, al drie leden in de groep!

  2. Martin Broek says:

    Het was het laatste stuk van het Pieterpad dat ik liep (vanuit het Zuiden). Het stuk Maastricht Roermond heb ik drie keer gelopen. Inderdaad niet het allermooiste. Aangezien ik neit meer loop dan 500 meter kom ik maar niet in die groep. Vooruit met frisse zin.

  3. Antoinette Duijsters says:

    Mooi beschreven en mooie foto’s, vooral de eerste.

  4. Jezzebel says:

    Even een off-topic vraag.
    Hoe komt het toch dat ik enkel en alleen, maar telkens opnieuw op jouw blog een pop up reclame krijg?
    Heb je die er zelf opgesmakt, of heeft het vkblog jou uitverkoren om proef te draaien?
    Mooie foto’s. 🙂

  5. Antoinette Duijsters says:

    Jezebel, goede vraag, gebeurt mij ook.

  6. ramirezi says:

    Vreemd Antoinette en Jezz, zelf krijg ik geen enkele pop up, dus het is mij ook een raadsel?

  7. ramirezi says:

    Kijk; ik ben nu echt een Ramirezi;tje…

  8. De Stripman says:

    Mooie, sfeerfoto’s, Rami ! De Overijsselse vecht, die ken ik niet zo goed als de Utrechtse, maar het ziet er ook mooi uit…;o)
    Ik heb me wel enthousiast aangemeld voor je wandelblog, maar in de praktijk laat ik me meestal voortduwen. Dat mag toch ook, hoop ik…?

  9. ramirezi says:

    @De Stripman; tuurlijk – zelfs als je er alleen nog over wilt dromen ben je welkom…

  10. Jim Hasenaar says:

    Dus je bent echt van het uiterste noorden naar het zuiden van het land aan het lopen!
    Dacht dat het een grapje was.

  11. draakhond says:

    Ik heb hetzelfde als Jezzebel en Antoinette. Als iemand het op kan lossen dan is het de web-beheerder. Ik weet bijna zeker dat het probleem niet bij jou of bij ons ligt, maar bij de ‘server’ of hoe heet zoiets.

  12. ceesincambodja says:

    Geen wonder dat het niet opschiet, als je steeds stilstaat om foto’s te maken. :-))
    Vooruitmetflinkepasgroeten

  13. galadriel says:

    die mannetjesfazant trekt wel een heel erg eigenwijze kop!

  14. zusenzo says:

    Weer fraaie foto’s.
    Het Pieterpad, tja, dat moet ik ook eens belopen.

  15. ramirezi says:

    @Cees; je lijkt mijn vrouw wel, die zegt precies hetzelfde….
    @Gala; ja, zo kijkt iedereen naar mij…
    @Jim; Israël doe ik later nog wel een keertje…

  16. wj-tje says:

    Tsja, de IJssel, het Pieterpad, mag ik ik je uitnodigen om eens ’s ochtends om 3 uur hier in de bossen en de heuvels te verschuilen in een zgn. ‘Hochsitz’.
    Er ligt hier een een stuk land, zo groot als de Veluwe, ‘Naturgebiet, Wasserschutz gebiet’ waar de hele fauna tot leven komt tussen bossen en weilanden. Ondenkbaar in NL, te weinig ruimte. As simple as that.
    O.a. ben ik daarom uit NL vertrokken. Je kunt hier lopen zonder een mens tegen te komen, wat in het overbevolkte NL niet meer mogelijk is.
    Of nog vroeger weg en duizenden vleermuizen boven je kop dansen.
    The end of two worlds, bootjes is ook een passie op de Wadden of de Noordzee.

  17. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.
    JdeW is terug van vakantie.
    Ik heb deze post op drasties gezet.http://www.drasties.com/
    Is ok neem ik aan?
    Groet JdeW.

  18. ramirezi says:

    Prima Jan…

Geef een reactie

