De eenvoud van het Tweestippelig Lieveheersbeestje

16 Responses to De eenvoud van het Tweestippelig Lieveheersbeestje

  1. antoinette duijsters says:

    Mooi rood beestje.

  2. zilver says:

    Wat mooi, hij lijkt nog wel nat, alsof God hem net maakte. :^)

  3. hannekeinhanoi says:

    Dat is toch die van het zinloze geweld?

  4. ramirezi says:

    @Antoinette; klein maar fijn…
    @Zilver; laat Darwin het maar niet horen…
    @Hanneke; ik heb even gegoogled – die heeft er meer….

  5. Noud Hovius says:

    Rami: minder is meer, eindelijk een beest dat het door heeft

  6. cor3306 says:

    lief beestje op teer bladgroen………nooit kwam ik op het idee of de gedachte de stippels op een insect te gaan tellen

  7. Geroma says:

    Altijd een welkome gast in de tuin, zeker als er luis is….!
    Ik zag pas een zwart lieveheersbeestje met rode stippen, die had ik nog nooit eerder in de tuin gezien.
    Is dat de omgekeerde variant of zo, Arno?

  8. De Stripman says:

    Heel mooi ! Wel een harig blaadje…;o)

  9. Kitty says:

    en voren twee witte stippen.
    het is een schoonheid 🙂

  10. galadriel says:

    prachtig…hij lijkt wel geglazuurd….zijn er nu eitjes of poppen te ontdekken van de kapoen…in mijn tuin bedoel ik

  11. galadriel says:

    was ik met stip ;))

  12. ramirezi says:

    @Noud, precies en één stip is natuurlijk geen gezicht…
    @Cor, als je eenmaal bezig bent kun je niet meer stoppen…
    @Geroma; kan dezelfde zijn – ik maak er binnenkort een blogje over…
    @De Stripman; jij bent ook altijd gefocust op groene blaadjes…
    @Kitty; yes
    @Galadriel; vast wel… stip stip stip…

  13. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.
    Mooi!
    Zie ook hier.
    DRASTIES – Dutch on the world. World on the Dutchhttp://www.drasties.com/

  14. Apiedapie says:

    Op een lievevrouwenbeest,
    Rood met zwarte stippen,
    Zat een lieveherenbeest
    Op en neer te wippen.
    Oooooh! kreunde het vrouwenbeest
    Met een diepe zucht,
    Al haar zwarte stipjes,
    Hoepla in de lucht!

  15. Apiedapie says:

    Nog eentje en dan houd ik op:
    Wat verpest elluk buitenfeest?
    Elluk boek dat je buiten leest?
    Zorgt dat je snel naar binnen reest?
    Geeft zelfs met nul stippen niet de geest?
    Slaat toch plat dat lieveherenbeest!

  16. Pingback: Op een lievevrouwenbeest | Het is goed

Geef een reactie

