Zoek de Zeehond

Zoek de Zeehond

Voor de vissers kwam het als een verrassing, voor mij niet. Ik volgde dit zeehondje al een tijdje, sinds hij vlak voor mij nog even over de pier heenging. Daarvoor was het water eigenlijk al iets te laag geworden; dus hij moest een stukje huppen.

Zo’n huppende zeehond leek me helemaal een gave foto; maar hij deed het niet nog een keertje.

Het is dus deze geworden.

23 Responses to Zoek de Zeehond

  1. ramirezi says:

    De vissers lopen dus over de pier heen, voor de duidelijkheid…

  2. galadriel says:

    oooh man wat ben ik jaloers op je,zo dichtbij…ik zie altijd alleen maar hun kopjes…ver weg op de derde bank ofzo ergens in zeeland…zwom-ie de zee weer in?

  3. Icarusblauwtje says:

    Galarie, op de Brouwersdam kun je ze aanraken, zo dichtbij, soms 4 bij elkaar.!!

  4. ramirezi says:

    @Galadriel; hij bleef tussen de pieren zwemmen, zo nu en dan zag ik zijn koppie tussen de golven…
    @Icarusblauwtje; nog mooier….

  5. Annet says:

    Lijkt me heel bijzonder om te zien!
    whauw!

  6. cor3306 says:

    zeehondjes beveel ik altijd aan 😉

  7. Martine says:

    Deze is ook gaaf..

  8. Marjelle says:

    Ik zie z’n kleine glimmende snuitje links heel even boven een golf uitkomen, Ramirezi. Leuk om te zien. 🙂

  9. K says:

    Nou, die is gemakkelijk!

  10. Henk says:

    En dat allemaal tussen die grote mannen.
    Groeten, H

  11. Maria-Dolores says:

    grappig dat-ie zijn territorium met zwemmers in badpak moet delen…

  12. Aad Verbaast says:

    Leuk om zo’n beest te kunnen blijven volgen!
    Bijzonder!

  13. Maria-Dolores says:

    o, geen zwemmers in badpak, maar aangeklede vissers… had weer eens niet goed gelezen en gekeken. ik zag iets roods en dacht: zal wel een zwembroek zijn.

  14. Mo says:

    dat heb ik nou nog nooit in het echt gezien.

  15. ramirezi says:

    @Allen; over die vissers; de voorste keek opzij naar de zeehond en de zeehond keek opzij naar de visser. Schrik. En in een hele grote zwemslag was de zeehond tien meter verder bij hem vandaan…

  16. Smokey Robbinson says:

    Ramirezi, heel leuk om te zien! En jij was er weer bij. Of je er een neus voor hebt…

  17. Isis Nedloni says:

    Heerlijk!
    Wat een verrukkelijke foto
    van een uniek speels natuur moment!
    Prachtig!
    Vriendelijke zondagsgroet!; )))))

  18. ramirezi says:

    @Smokey; een enorme gok…
    @Isis; groetjes terug…

  19. martin says:

    Vroeger zag ik alleen zo nu en dan een Gaai. Nu iedere dag.
    Fiets ik langs de dijk naar Den Helder en vergeet ik niet om
    op te letten, dan zie ik heel vaak zo’n kopje bovenwater komen.
    Het lijkt er op alsof ook zeehonden eigeren voor hun geld
    kiezen; afstand nemen van mensen kan niet meer. Zelfs op
    afgelegen platen zijn ze niet meer veilig voor de mensen met
    bootjes of zeehondentochten op rondvaartboten. Iets van de
    schuwheid is ingeleverd in ruil voor een groter leef- en
    visgebied. Of lette ik vroeger gewoon minder goed op?

  20. kroosduiker says:

    Wat een lust voor het oog om deze plaat te zien. Je heb t het over een mooier zicht maar deze plaat is op zich al een gedicht. Chapeau!

  21. ramirezi says:

    @Martin; in de haven van Den Helder zwemt er ook ééntje, ik denk dat sommige beesten inderdaad minder schuw zijn, maar of het voor allemaal geldt?
    @Kroosduiker; ah, kan ik toch nog dichten… 😀

  22. De Stripman says:

    Erg mooi ! Wonderlijk gezicht, zo’n zeehond met mensen die over het water kunnen lopen…;o)

  23. ramirezi says:

    @Stripman; ha!

Geef een reactie

