Wat heb ik nu weer aan mijn fiets hangen? – Heggemusje

Heggemus

Jaren geleden had ik een plankje achter op de bagagedrager van mijn fiets geknutseld waar ik de Maxi-cosi op kon schroeven. Da’s zo’n plastic babymandje, destijds nog slechts verkrijgbaar in één uitvoering. Kind erin en karren maar; van frisse buitenlucht groeien ze beter, was mijn theorie. Die bleek te kloppen.

Als ik dan door het dorp reed dan leverde dat nogal eens commentaar op; "Wat heb jij nu weer aan je fiets hangen?"

Daar moest ik even aan denken toen ik vandaag in het schuurtje een voor de stortregen schuilend Heggemusje (Prunella modularis) aantrof.

Tussen de spaken van mijn fiets.

Heggemus

25 Responses to Wat heb ik nu weer aan mijn fiets hangen? – Heggemusje

  1. Henk says:

    Die komt op de roest af.
    Groeten,H

  2. Linda says:

    Agos.
    Een bijna verzopen musje..
    Hij weet wel bij wie het schuilt..

  3. Jezzebel says:

    Wat een liefie!

  4. martin says:

    Je lijkt het wel aan te trekken.

  5. Smokey Robbinson says:

    Ach ramirezi, wat een snoepie. Is dat een jong heggemusje of ziet `t er jong uit?

  6. ramirezi says:

    @Henk; moderne fietsen roesten sneller – mijn oude was 20 jaar en van roestvrij staal, die zag er beter uit dan een nieuwe van een jaar oud. Ik poets trouwens nooit – die fiets is er voor mij en niet omgekeerd…
    @Linda; bij mij is alles welkom…
    @Jezz; ja toch?
    @Martin; ‘k weet ook niet hoe het komt..
    @Smokey; ja echt een jonkie hoor…

  7. Klaverblad says:

    Dat jij dat aardige musje zo klem hebt gereden, valt me tegen…

  8. cor3306 says:

    Mooi beestje zo’n heggemusje; ik heb er een paar in mijn tuin, al jaren; altijd met z’n twee-en. nooit in koppels zoals bij de huis- of straatmussen die zijn brutaal en komen het duivenhok in soms om een graantje mee te pikken; mijn heggemus doet dat nooit

  9. Dianne says:

    leuk om naar te kijken )

  10. sprakeloos says:

    Ook hier constateer ik een wit kontje.

  11. K says:

    een jonkie! Lief!

  12. Antoinette Duijsters says:

    Het blijven leuke vogels die heggemusjes, Cor heggemusjes eten insecten:-)

  13. paco painter says:

    Hoe krijg je het op de foto

  14. ceesincambodja says:

    ‘Hee, wat mot dat daar?’
    ‘Piep.’
    ‘Geen gaatje happen hé!’
    ‘Tjielp’.
    ‘O, je bent een musje?’
    ‘Tjelp.’
    ‘Wacht. Even mijn fototoestel halen. Blijf zitten’
    ‘Pierp.’
    Tjielpgroet

  15. Mo says:

    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggg………..

  16. rene louman says:

    Wat een topfoto!!!!!!!!!!!!

  17. zusenzo says:

    Multifunctioneel gebruik dus van zo’n spaak.
    En wat een lief sijsje.

  18. ramirezi says:

    @Cor; hij houdt rekening met je gevoeligheden Cor..
    @Sprakeloos; scherp…
    @Paco; nou gewoon…
    @Rene; 😀
    @Cees; hoe weet jij dat nu weer?
    @Zusenzo; maar geen drijfsijsje…

  19. galadriel says:

    ach wat een schatje….ik wil ook zo’n fiets!

  20. De Stripman says:

    Mooi, Rami !

  21. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.
    ‘Hè kijk daar is, een Prunella modularis’
    Groet JdeWhttp://www.drasties.com/

  22. kroosduiker says:

    Ahhhh, wat lief!
    (Rami, kun jij even bij mij kijken? Misschien kun jij me vertellen wat voor soort tor ik vond?)

  23. Annet says:

    Heggemusje?
    Ik hoop niet dat ik al jarenlang
    het heggemusje en het winterkoninkje
    door elkaar haal……
    is dit niet het fietsmusje?
    (flauw grapje van mij)
    gr Annet

  24. oliphant says:

    Leuk dat je
    a. altijd weer leuke dierensituaties vindt en
    b. ze zo heerlijk scherp kan vastleggen.
    Ik ben jaloers, maar blijf mijn best doen.
    Hier in Oz is in ieder geval heel wat te zien en is het goed oefenen.
    Groet, O.

  25. ramirezi says:

    @Annet; lijkt wel wat met z’n staartje zo, maar ’t is echt een Heggemus, jonkie. Het Winterkoninkje heeft z’n staart nog meer omhoog en is kleiner…

Geef een reactie

