Komkommertijd

Grote komkommer
Het was al weer een maandje of wat geleden, maar vandaag is Ramivrouw toch maar weer eens een keertje naar haar volkstuintje gegaan.

De uien waren niet meer te vinden tussen het onkruid, maar de komkommers waren niet over het hoofd te zien. Het leek wel of ze waren gezwollen van kwaadheid wegens het gebrek aan aandacht.

Of misschien is het toch een andere soort dan we hadden verwacht.

18 Responses to Komkommertijd

  1. antoinette duijsters says:

    het lijkt wel een reuzecourgette:-)

  2. De Stripman says:

    Ha, ha, geweldig ! Zulke joekels had mijn zuster vroeger ook uit de tuin, maar dat waren inderdaad courgettes…;o)

  3. Vogel-vrij says:

    Hhahah,
    Ik ben het met Antoinette eens…
    Ik heb die dingen zelf ook in de tuin..
    Het lijkt wel heel erg op een courgette…
    Moet wel heel wat [cayenne]peper en zout bij om daar nog iets smaakvols van te maken.
    Hoe groter, hoe laffer.
    Ik heb er gisteren een te grazen genomen. Met kibbeling. Niet mis, een aanrader.
    Snijd de courette in plakken en daarna in stukjes.
    Bestrooi met ruime hoeveelheid zout.
    Verwarm olie in een wok.
    Kieper de courgettestukjes in de wok [spetter de spetter]
    Blijf erbij.. hoog vuur, ander gebeurt er echt niets…
    Op een gegeven moment gaat dehydrating over in bakken, en dan gaat het heel snel.
    Voeg cayennepeper en tomaten toe.
    O ja, dat had ik nog niet gezegd. Vijf cherrytomaten in vieren gesneden per persoon.
    Bak door tot alles er van buiten bruinig uit begint te zien
    Had ik gezegd dat je de kibbeling al moest gaan opbakken?
    Bij deze.
    Als alles giga heet en bruin is, serveren met ravigotte-saus
    Een Sauvignon-blanc kan geen kwaad.
    Voor mensen die echt honger hebben, nog een opscheplepel kartoffelsalat van de Aldi erbij [koud].
    Eet smakelijk.

  4. maria-dolores says:

    Da’s een zucchini die minstens een week te lang aan de plant is blijven zitten.
    Die moet je eten op de dag van de ochtend dat ze geboren zijn.

  5. Mo says:

    nou ja zeg!
    Ik heb mijn courgetteplant de hele zomer vertroeteld, op tijd van water, lieve woordjes en mest voorzien, met een pincet het onkruid uitgetrokken, lief toegesproken toen hij bloemen kreeg, maar nog niet een courgette is eraan gegroeid!
    En jullie, groentenbarbaren, laten dat plantje gerust verkommeren en dan komt er toch zo’n joekel aan!
    Maar zo groot zijn ze inderdaad niet te vreten.

  6. Ghijsa says:

    Hoedt u voor de boze courgette met sla.

  7. Antoine Robbesom says:

    Ha, een courgette of zucchini of abobrinha:) Deze kan ik vrijwel elke dag in het buffetrestaurant tegenkomen. Soms worden ze gefrituurd aangeboden. Op de markt ben ik wel eens bleekgroene en knalgele exemplaren tegengekomen. Voor de smulpapen: surf met het woord ‘abobrinha’ en je komt de meest heerlijke recepten tegen uit de Minas keuken.

  8. G.H. Duval says:

    Ik zit met een glimlach te denken aan al die onkruidwieders die iedere dag hoofdschuddend langs de ramigarden lopen…

  9. ramirezi says:

    Haha, zo te lezen is iedereen het er wel over eens dat het een courgette is. Dan heeft Ramivrouw zich knollen voor citroenen laten verkopen. We gaan ‘m ondanks alle smakelijke recepten (en tips dat hij niet te vreten is.. ) maar niet eten, past niet in de frituur…. 😀

  10. Catharina Anna Maria van Vliet says:

    Hoi Rami,
    mag ik die foto gebruiken voor mijn eigen "Grote Courgette" anekdote?

  11. ramirezi says:

    @Catharina; tuurlijk…

  12. jeetjemina says:

    Haha de reuze- of gezinscourgette!
    Volgens mij zijn ze origineel allemaal zo maar de supermarkten passen
    vast een krimpmiddel toe. Spaart ruimte en dus geld!
    gr eva

  13. paco painter says:

    Maar dan heb je wel wat

  14. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.
    Zie ook:
    Volgens een bioloog is dit een komkommer!
    het is even niets doen maar dan heb je ook wat, foto ramirezi
    Groet JdeW.
    DRASTIES – Dutch on the world. World on the Dutchhttp://www.drasties.com/

  15. zusenzo says:

    Ik woon in de stad en weet het verschil niet tussen sijsjes en drijfsijsjes, maar dit is definitely een courgette.

  16. zusenzo says:

    Ja, als je zo’n courgette ook op een schoteltje legt, dan lijkt ie groot : )

  17. oliphant says:

    Op deze laatste dag dat je hebt geschreven, werd mijn zoon 18! Ik probeer mijn favorieten eena langs te lopen en zie dat je niet erg actief bent. Ik was het ook niet.
    Dit is een courgette. Ik heb hier een aantal reusachtige exemplaren. Kun je een jaar lang lekker soep van maken.
    Groet, O.PS Pa met dochter DVD van Ciske bekeken. Het was niet jouw zoon geloof ik.

  18. ramirezi says:

    @Oliphant; beetje te druk met de studie – hij staat wel op die CD – hij is Jantje (de jonge uiteraard). Groetjes, Rami

Geef een reactie

