Walvisogen

Walvisogen
Je gelooft je ogen niet, maar echt, je ziet het goed.

Dit zijn walvisogen, door een walvisvaarder ooit over een peertje getrokken om ze goed in vorm te houden. Denk ik. Gezien in het Natuurhistorisch Museum te Rotterdam.

Gelukkig kwam ik ook nog wat levendiger oogjes tegen, zie de meeuw hieronder – met uitzicht op de koopgoot.
Blik op Rotterdam

21 Responses to Walvisogen

  1. antoinette duijsters says:

    levende ogen zijn toch het mooist.

  2. De Stripman says:

    Huuu, griezelig !
    Die meeuw niet, hoor, die ziet er wel gezellig uit…;o)

  3. pierra says:

    Enorme ogen. Doet enigszins denken aan de bovisten van Antoinette.

  4. Pilgrimheart says:

    Schitterende ogen! Zo groot.. Schitterende bek ook, van die krokodil. Had ik nog niet eerder gezien.

  5. galadriel says:

    hahahahaha… je zat bij V & D… toen die meeuw kwam buurten?

  6. Glaswerk says:

    @Ramirezi: Peertjes van 100W?
    Die zijn anders al een tijd verboden door de EU.

  7. hanneke in hanoi says:

    rare jongens, die walvisvaarders

  8. Apiedapie says:

    Grinnik! Een paar weken geleden nog een echte walvis gezien, zijn rug en staart, zeker geen ogen, dus ik durf zijn foto niet op mijn blog te plaatsen.
    Die meeuw is natuurlijk weer SCHIT!TER!END!
    Welkom terug, ramirezi, je werd gemist.

  9. Adriano Antoine says:

    Dat zijn flinke kijkers, Rami! Kunnen ze daarmee net zo veel zijn als wij mensen, of is dat afwijkend? Bezitten ze misschien een vlies die het oog beschermt tegen het water? Je ziet het, ik ben geen bioloog van de diertjes of plantjes 😉

  10. meneer_opinie says:

    Here’s looking at you kid…

  11. lebonton says:

    ik neem aan dat de peertjes niet aan gaan?

  12. maria-dolores says:

    :-))
    ik dacht al: waar is Ramirezi gebleven?
    maar je zat in Rotterdam
    in het rariteitenmuseum
    gelukkig dit keer geen tatoeages op sterk water

  13. Aad Verbaast says:

    Da’s al gauw een hele maaltijd zo’n oog.
    Ogen schijnen prima eetbaar te zijn. Het is maar waar je van houdt.

  14. cor3306 says:

    geef mij maar een meeuwenoog

  15. Vogelman, de echte says:

    Of
    een
    Volmannenoog !

  16. Ramirezi says:

    @Pilgrimheart; ja die krokodil is héél bijzonder…
    @Galadriel; even wat happen bij de V&D, dachten wij én de meeuw…
    @Glaswerk; deze zijn nog van vóór de EU…
    @Apiedapie; ik zou ‘m plaatsen…

  17. Ramirezi says:

    @Adriano; ze hebben altijd een duikbril op… 😀
    @Lebonton; volgens mij krijg je dan na verloop van tijd brand…
    @Maria; ik heb nog gekkere dingen, wacht maar af…
    @Aad; ja die extreme survivalman heb ik wel eens een oogje zien leeg lebberen…
    @Cor; vergeet de duif niet..
    @Vogelman; wat heb jij een mooi oog… 😀

  18. Zilvertje. says:

    Dat had ik nooit geraden, wat mooi. Zien ze kleuren?

  19. StadsfotograafVelsen says:

    Dubbel-wow!!!
    Nooit gezien die droge walvisogen.
    Wel elke dag (meest zilver)meeuwenogen (want in de haven wonend), en die blijven me verbazen.
    Ze verschillen net zo van elkaar als menselijke ogen!
    Heel uitdrukkingsvol.
    En ze veranderen van kleur naarmate ze ouder worden.

  20. Ramirezi says:

    @Zilvertje; ik denk het wel…
    @StadsfotograafVelsen – leuk – wist ik niet…

  21. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.
    Zie ook:
    Walvisogen bewaard door biologen
    Groet JdeW.
    DRASTIES – Dutch on the world. World on the Dutchhttp://www.drasties.com/

Geef een reactie

