Mijn vogelmagneet

Merel
Als je naar deze foto’s kijkt dan is al snel duidelijk wat mijn vogelmagneet is. Je zou er appelig van gaan kijken.

De vogelmagneet staat in de voortuin en de kamer van onze huisnatuurfotograaf Tom kijkt er vanaf de eerste verdieping precies op uit. Lekker makkelijk fotograferen, je hoeft er niet uren voor in de kou te gaan liggen.

De score tot nu toe; van Merel (Turdus merula) via Kramsvogel (Turdus pilaris) naar Pestvogel (Bombycilla garrulus).
Kramsvogel
Kramsvogel
Pestvogel
Pestvogel

24 Responses to Mijn vogelmagneet

  1. Apiedapie says:

    Mooi, heb ze ook alledrie al in de tuin gehad, en met dezelfde ‘magneet’. Mijn fotootjes zijn echter zo om te huilen dat ik ze niet durf te plaatsen.

  2. lebonton says:

    kijk, dat is plukken!

  3. Smokey Robbinson says:

    @Aha, het geheim van mooie foto`s. Plus natuurlijk een goede camera en een fotograaf met oog voor dat moois.

  4. antoinette duijsters says:

    Wow, wat een schoonheden.

  5. De Stripman says:

    Geweldig ! Om jaloers op te worden (vooral die pestvogels…). En als hij in je eigen tuin staat is er weinig risico dat de buren hem zomaar omhakken…!

  6. Blew says:

    En dan plaatst papa ze op het blog ;-). Lui, maar zeer effectief!

  7. Glaswerk says:

    @Ramirezi:
    Als rijpe appeltjes.
    @Blew:
    Je hebt het ware inzicht… 😉

  8. doortje says:

    ik vind die Pestvogel hartstikke mooi!
    Waarom heet ie nou Pestvogel?

  9. martin says:

    Zal er nog meer komen?

  10. Vogel-vrij says:

    Smullen

  11. ijskastmoeder says:

    Op onze nieuwe stek voor alsnog vooral véél mussen bij de vogeldrinkschaal en af en toe een (verdwaalde) ekster en een vlaamse gaai. Zou zo’n bessenboompje in een pot een terras passen, sprak zij een tikje jaloers…
    Complimenten aan Tom, niet alleen goede zanger maar ook verdienstelijk fotograaf!

  12. maria-dolores says:

    wat mooi!
    op mijn vijgenboom komen altijd alleen maar mussen.

  13. kuifje simon says:

    Heerlijk mooi !!

  14. Heyta (Ivy) says:

    Fraaie foto’s. Vooral die pestvogel. Die heb ik nog nooit gezien hier!
    Lekker makkelijk ja, vanuit het raam ;-))

  15. cor3306 says:

    zeer schoon en kleurrijk

  16. StadsfotograafVelsen says:

    Wow! Mooi, en scherp!
    Daar moet ik inderdaad voor naar het duin,
    waar ze steeds nèt wegvliegen
    als de camera klikt,
    en ik koud en nat van het wachten ben 😉

  17. galadriel says:

    prachtig…weet ik nu ook hoe de Pestvogel eruit ziet…. waar zou die naam vandaan komen zeg/

  18. Ramirezi says:

    @Galadriel; was dat niet iets met de ziekte de pest – dat ze in hetzelfde seizoen verschenen, zeg maar… ?
    @De rest; blij dat de vogelmagneet ook op jullie werkt 😀

  19. Terrence says:

    Leuke vogelmagneet, mooie beestjes die vogels. De pestvogel heb ik zelf nog nooit gezien, wat een mooi beest is dat!
    Wij hebben in de achtertuin ook een vogelmagneet: de druivenstok. De merels, spreeuwen, koolmeesjes, pimpelmeesjes enz. smullen ervan 🙂

  20. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.
    Mooi!
    Zie ook:
    Weg met de pestvogel, leve de allerbestvogel
    Groet JdeW.
    DRASTIES – Dutch on the world. World on the Dutchhttp://www.drasties.com/

  21. Draver says:

    Mooie tuinsoort de Pestvogel !

  22. tante_til says:

    Wat een mooie foto’s heeft Tom gemaakt. Ik probeer ook wel eens een foto van vogels te nemen, maar ze vliegen dan net weg…

  23. Ramirezi says:

    @Tante Til; stel je verdekt op… 😀

  24. tante_til says:

    Ik ben nu bij mijn ouders en daar hebben we uitkijk op de voederhoek in de tuin. Veel vogelvliegverkeer. Helaas alleen mijn kleine cameraatje bij me en daarmee is het niet echt mogelijk om mooie vogelfoto’s te maken.
    Dan maar kijken! Meestal veel koolmezen, een paar mussen, een heggenmus, wat vinken, een roodborstje als het wat rustiger is, een hele dikke merel. De afgelopen dagen een aantal Vlaamse gaaien. Gisteren zat er eentje een tijdje in een boom te suffen.
    Maar het leukste vond ik gisteren om een bonte specht te zien.
    Ik weet niet zoveel van foto’s, maar het is leuk om naar te kijken.

Geef een reactie

