Het gemak van moderne communicatie

Het zat me mee vandaag, de studiedag in Amsterdam was op een mooie tijd klaar. Dus het mobieltje kon weer aan.

In de trein kreeg ik een SMS van een collega die nog op school aan het werk was; ‘kan ik je bereiken vandaag?’

Mijn antwoord was snel en efficiënt; ‘NU’.  Eigenlijk heb ik een hekel aan mensen die bellen in de trein, maar het zou wel eens belangrijk kunnen zijn.

Wat is het toch allemaal makkelijk geworden met die mobieltjes. En de mijne is niet eens een iPhone4.

Een minuut later ging dat rotding al weer af en moest ik even glimlachen toen ik het antwoord las; ‘Eerst een plas……”

Dat kan nooit lang duren, dacht ik. Dus eerst even de beltoon zachtjes gezet, dat scheelt in de overlast. Het mobieltje heb ik nog drie stations in mijn handen gehad, maar het was schijnbaar een hele grote plas. Nou ja, het toilet is natuurlijk een verdieping lager dan waar hij kantoor houdt, bedacht ik. Of misschien was hij met iemand in gesprek geraakt? Het is een breedsprakige collega, dus dat kan behoorlijk vertragen.

Weer een station verder, problemen met de prostaat?

Leerlingen die de toiletrollen in brand hebben gestoken?

Zou hij onwel zijn geworden op het toilet? Ik werd bijna ongerust, maar je wilt iemand liever niet bellen tijdens  zware werkzaamheden op het privaat.

Ergens bij Schagen belde hij dan toch; “met mij en ik heb nog steeds niet geplast…. “

20 Responses to Het gemak van moderne communicatie

  1. cor3006 says:

    met toiletrollen kun je veel rottigheid uithalen

  2. Rob Alberts says:

    De rest vertel je niet dus het zal wel serieus zijn.
    Anders had jij er verder een zeik en zeur verhaal van kunnen maken ….
    Ben je veilig thuis gekomen?

  3. apiedapie says:

    Dan is het een heel kort gesprekje geworden, lijkt me. 😉

  4. Fraai verhaal, zo druk aan het werk dat hij nog niet naar het toilet kan. Pas maar op, straks een hele plas in de school.

  5. 100-woorden says:

    Wat was het vroeger toch lekker rustig. Eén zo’n grijs toestel van de ptt aan de muur op de gang, twee netten op de tv die alleen ’s avonds uitzonden en de papieren krant voor het nieuws.
    En toch zou ik al die moderne middelen niet echt meer willen missen, hoewel je er wel voor op moet passen dat het onderhouden van al die communicatienetwerken geen doel op zich moet worden, maar gewoon een middel blijft.

  6. francois15 says:

    Toch ook geen echte zeikerd lijkt mij 😉

  7. de stripman says:

    Ja, mooi ! Gisteren heb ik ook mijn nieuwe (2e hands) mobiel eens kunnen gebruiken. Had een eetafspraak met mijn zus en zwager en de treinen hadden vertraging. We hebben elkaar toch nog getroffen en het eten was prima…;o)

  8. de stripman says:

    @ramirezi – Viel niet tegen ! Sauerkraut mit Eisbein…;o)

  9. Zusenzo says:

    Lijkt wel een vrouw : ). Wij dames hebben namelijk de (onhebbelijke) gewoonte om een plas plegen altijd even te melden.

Geef een reactie

