Roek

Zwart heeft iets bijzonders. Iets magisch, iets geheimzinnigs, iets met krachten die wij gewone stervelingen niet begrijpen. Vraag maar aan Batman, Zorro, Gothics en Zwarte Piet. Bij al dat zwart hoort vaak een cape of nog mooier; vleugels. De zwartste en geheimzinnigste van alle vogels is de Roek (Corvus frugilegus).Mijn duistere favoriet. Het is een vogel die ik in gedachten zie vliegen over mistige slachtvelden uit een ver verleden.

Maar eerlijk is eerlijk, op een auto komt hij beter uit.

Je vraagt je af – komt hij op wordpress  beter uit dan op het volkskrantblog?

21 Responses to Roek

  1. de stripman says:

    Wat een prachtbeest !

  2. francois15 says:

    Bijna even goed Rami. Is het wel een echte vogel? Hij heeft van die metaalachtige poten… een prothese?

  3. Pingback: Tweets that mention Roek « Ramirezi -- Topsy.com

  4. cor3306 says:

    dat is andere koek dan een ordinair kauwtje; ik vind dat de foto het hier ook goed doet

  5. pierraveneta says:

    Er zit nog heel wat kleur in de vleugels. Prachtige foto die zelfs op mijn Android goed uitkomt.

  6. Pracht vogel, pracht foto.

  7. Prachtige foto, maarre … dat geeft toch wel krassen op de lak lijkt me?
    Ben hier trouwens voor het eerst en mijn oog trok naar rechts, naar de soepmuis…helemaal geweldig!!

  8. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.

    Mooi!

    Hier zit je dus.
    Mag ik deze foto op drasties zetten?
    ‘Ramirezi’s roek’

    Groet JdeW.
    Drasties/Blogsems
    http://www.drasties.com/?p=17598

  9. Pingback: Drasties - Dutch on the World - World on the Dutch

  10. apiedapie says:

    Ik vind hem hier veel mooier dan op de volkskrant. Scherper, kleurrijker, voor zover dat bij een roek mogelijk is 🙂

  11. Kroos says:

    Schitterende foto Rami, chapeau!

    p.s. kun je/wil je even op mijn bovenste logje kijken? Misschien kun jij me vertellen van welk dier het schedeltje is?

  12. blewbird says:

    Hij is prachtig. Ik denk zelfs te herkennen waar je hem geknipt hebt. Dat ze daar zitten…

Geef een reactie

