Rotbeesten

Alles wat leeft zou met respect behandeld moeten worden. Daar sta ik voor, tot en met de mug aan toe. Maar dan moet je wel van mijn behang en van mijn boeken afblijven. En dat schijnt voor die rottige Zilvervisjes (Lepisma saccharina) nogal moeilijk te zijn. Op mijn slaapkamer verdwijnt langzaam het behang. Zodra ze dat op hebben dan beginnen ze aan mijn boeken.

Als ik ’s nachts onverwachts het licht aan doe, dan zie ik er wel eens ééntje zitten.  Hij of zij ziet mij helaas ook. Een platte Zilvervis scheelt honderd eitjes, maar blijkbaar hebben ze er een hekel aan om geplet te worden, want rennen dat ze dan kunnen. En ze weten ook nog eens precies hoe ze gebruik kunnen maken van de open ruimtes in het profiel onder mijn pantoffel. Weg is ie. Als het licht weer uit is dan hoor je ze zachtjes verder smullen.

Bij Vroege Vogels kun je stemmen op jouw favoriete Rot Beest. Zie http://www.rotbeesten.nl/

Doe me een lol – stem op de Zilvervis.

33 Responses to Rotbeesten

  1. Rami, het spijt me, maar voor mij is het de regendaas, daar krijg ik toch bulten van, je wilt het niet weten. Krengen zijn het.

  2. de stripman says:

    Tssss… ! De natuur laat zich nu eenmaal niet temmen, Rami. Zilvervisjes hebben wij alleen in het toilet en badkamer. Daar vind ik het best grappig om er af en toe een te zien lopen. De boeken eens per jaar uitkloppen en stofzuigen, lijkt me beter dan met de pantoffel meppen…;o)

    Beetje raar van Vroege Vogels, zo’n verkiezing… Maar muggen houden meer van mij dan andersom. Horren voor ramen en deuren is een prima oplossing…;o)

  3. Wat is het nut van die bessten

  4. Apiedapie says:

    Sorry, ik had al gestemd. Niet het zilvervisje, maar de wesp, kakkerlak en teek. Ook rotbeesten. 🙂

  5. betulanordica says:

    Mooi Rami, zal ik dan ook maar naar WordPress verhuizen. Tzat zo lekker bij het VK-blog. De onderhandelingen met AOL lopen nog

  6. Lea Rosa says:

    ohhhh….dit wist ik niet. Heel af en toe heb ik er èèn in de badkamer. Ik denk dan: o een verdwaalt kleverig beesie die per ongeluk binnen is komen vallen. Dus plur ik, wel voorzichtig hoor, dat beesie weer via het raam eruit.
    Maar tis dus een rotbeest! Dus meppen in vervolg, hihi…nee hoor doet ze niet.. Maar ga m’n boeken wel ff naneuzen.

  7. Tante Til says:

    Het zijn beestjes waar ik altijd de kriebels van kreeg. Wist trouwens niet dat ze van boeken houden. Daar heb ik ze, voor zover ik weet, nooit in gevonden.

  8. Mo says:

    ik heb nog nooit een zilvervisje gezien, maar kan het zijn dat jullie huis nogal vochtig is? Zilvervisjes houden niet van droog en warm, wel van warm en vochtig. Volgens mij werkt het beter om ze achterna te zitten met een hete fohn dan met een pantoffel maat 45…………

  9. Hanneke says:

    Ik vin ze zo mooi..jammer dat ze zo hard rennen, ik zou er graag eentje van dichtbij fotograferen, en NEE, niet een dode..

  10. Lasja says:

    ha Rami…’k heb je geonden en zet je meteen bij mijn favo’s en jaaaaaaaaa ik stem op de zolvervis…door wie worden ze eigenlijk opgegeten?

    groet,
    lasja

  11. betulanordica says:

    Ha die ramirezi, nou, ik ben ook in wordpress aangeland. Kostte wat moeite,maar nu ben ik der ook weer! Kan je hier een beetje aarden?

    groet

    b2nor

  12. Stefania says:

    Een leuke blog heb je. Zilvervisjes, ik wist niet dat ze er zo uitzagen. Ze zitten inderdaad ook bij ons op de badkamer. Ik heb ze nog niet in de boeken gezien.

    Maar huismijten winnen bij mij als favoriete rotbeesten.

    Groet,

    Stefania

  13. boomkruiper says:

    En om die pantoffel nu steeds in het vriesvak te leggen 😉

Geef een reactie

