Toos gaat onder narcose

Toos had een probleempje met haar duim. Het werden er langzaamaan twee.

Drie duimen vond ze wat te veel van het goede, dus maandag ging ze onder het mes. De operatie was  zwaarder dan je verwacht bij zo’n duim, want er hoorde een narcose bij van maar liefst twee uur. Daar kan Toos zich trouwens altijd enorm op verheugen, want ze is een slechte slaper.

Laten we eens luisteren naar het verslag van Toos zelf.

“Ik lag daar dus op die zaal te wachten totdat ik aan de beurt was. Er lagen allemaal oudere mensen om me heen die een nieuwe knie kregen. Eerst ging die kerel naast mij. Hij kwam na anderhalf uur terug en viel gelijk in slaap…”

Hier klinkt Toos een beetje jaloers – mensen die zomaar in slaap vallen en dan ook nog snurken, dat vindt Toos maar zozo. Maar goed, uiteindelijk is Toos zelf aan de beurt en als ze na een paar uur ontwaakt dan heeft ze net zoals wij allemaal nog maar  twee duimen. Ze kijkt om zich heen en ziet dat de hele zaal onder zeil is. De één snurkt nog harder dan de ander. Hier en daar beweegt een been automatisch omhoog en omlaag, want nieuwe knieën moeten in een bewegingsapparaat om niet stijf te worden. De hoogste tijd om de zuster te laten komen.

“Dus ik zeg tegen die zuster; luister nu eens, met al dat gesnurk om mij heen en die bewegingen kan ik natuurlijk nooit slapen. Ik wil een hele zware slaappil. Nou, dat kon dus niet volgens die zuster, omdat ik net uit een narcose van twee uur was gekomen. Natuurlijk kan dat wel, zeg ik. Bel de dokter maar. Zij bellen, mooi dat het wel kon. Even later kreeg ik die slaappil. Een hele grote. En toen die zuster weer weg was  heb ik mijn oordopjes uit m’n tas gepakt en helemaal tot aan mijn hersens toe naar binnen gepropt. Ik hoorde echt niks meer….”

“Samen met die twee slaappillen die ik van huis had meegenomen hebben die er voor gezorgd dat ik héérlijk heb geslapen.”

15 Responses to Toos gaat onder narcose

  1. de stripman says:

    Geweldig verhaal ! Vooral die 2 van huis meegenomen pillen…;o)

  2. Niko says:

    Ah Toos! Daar kan ik me nog wel iets over herinneren uit vorge bloggen. Toos, gewoon niet voor een gat te vangen. Goed zo Toos.

  3. Rob Alberts says:

    Wil Toos nu nog meer operaties?
    Of wil Toos alleen maar meer slaappillen?

  4. kuifje simon says:

    Met drie duimen krijg je wel snel een lift ;-))

  5. Lasja says:

    hahahahahaha…. die oordopjes en die voorbereidingen…geweldig….

  6. Mo says:

    geweldig!!

  7. fatgirl says:

    Toos had dus nog een reserve-narcose meegenomen. Heel verstandig! 🙂

  8. ceeschamuleau says:

    Je verzint het niet!
    Beterschap,

    Ceesgegroetje

Geef een reactie

