First German Fossil Hunt 2011 – Piesberg


Als sinds de eerste expeditie in 2006 was het plan om nog eens een German Fossil Hunt te organiseren. Pa op pad met Ramidochter dus. Om allerlei redenen is het er nooit van gekomen, maar de liefde van Ramidochter voor fossielen liet zich daardoor gelukkig niet beteugelen. In plaats van met pa gaat ze nu op jacht samen met haar vriend. Die nog meer van fossielen weet dan wij bij elkaar.

De oogst van de German Fossil Hunt in Piesberg mag er zijn; fossiele planten hadden we nog niet. Ramidochter vond het leuk om nu eens niet in een oude zeebodem te wroeten,  maar in een moeras van 310 miljoen jaar oud (Carboon).

Prachtige vondsten, misschien zit er wel een leuk vaderdag fossiel tussen?

21 Responses to First German Fossil Hunt 2011 – Piesberg

  1. Prachtige fossielen, mooier als degene die ik heb, maar die zijn wel uit Zuid Limburg:-)

  2. Lea Rosa says:

    Oh dit zijn wel heule mooie zeg! Soderjuu, ik dacht dat ik mooie had maar deze lijken wel van goud en zilver.
    Koesteren zou ik zeggen.

  3. Rob Alberts says:

    Prachtexemplaren.
    Kan ik ze even lenen?
    Ik ben deze week met evolutie bezig in mijn lessen.
    Vriendelijke groet.

  4. op foto twee staat zo’n mooie griekse darteltak, zeer geschikt voor op je hoofd met vaderdag

  5. mag jouw kleine meid zomaar met haar vriendje op vakantie?

  6. Apiedapie says:

    Da’s inderdaad niet mis. Ik had, toen ik het nog deed, meestal niet meer dan wat onduidelijke stukjes gruis. Toch altijd plezier gehad, en vaak goed verbrand, vooral in Limburg.

  7. ceeschamuleau says:

    O, wat moet je opgewonden zijn geweest toen je ze vond, Rami. Ik heb blijkbaar te weinig geduld want zulke mooie afdrukken zaten niet in mijn dozen op zolder. En ik héb wat afgezocht. Maar met een leeg hoofd. Op de verkeerde plaatsen misschien, alleen maar afgaan op een interessante berghelling en/of gesteente. En hier in Cambodja is het al helemaal droef. Allemaal zandsteen, zonder een spoor. Moet vroeger (tijdperk?) woestijn zijn geweest ofzo. Kun jij je licht er eens over laten schijnen meester?

    Ceesgegroetje

  8. Jacopone says:

    Prachtige vondsten.

  9. Heb t gevonden. Ga je weer volgen! groetjes, Suiker

  10. Lasja says:

    hahahaha…ja zo doen dochters dat…ga je niet mee Pa?…Oké dan niet, ga ik wel met hem 😉

  11. luna says:

    wat is de naam van het bovenste fossiel??
    snel antwoord moet een tekening inleveren voor dinsdag en de naam moet er bij!!
    please?

Geef een reactie

