Rups of takje?

rups van de Boarmia roboraria - SpannerVorige week was ik op landgoed de Wiersse in de Achterhoek. Mooi! We werden rondgeleid door een vriendelijke mevrouw en mochten even rondkijken in de groentetuin.

Dat was voor de meesten aanleiding om de groenten te gaan bestuderen, mij leek het moment daar om op zoek te gaan naar klein kruipend spul.

Tien seconden later zakte er ineens een takje uit de boom naar beneden. Aan een draadje. Een kaarsrecht takje. Met een takjes kleur. En een takjes vorm. Ik pakte het draadje en bekeek het geheel wat beter. De bovenkant van het takje was een kop. Daar kwam het draadje uit. Vast een Spanner. Waarschijnlijk de Boarmia roboraria.

Mijn vrouw wilde ook nog wel even met dit takje op de foto voor jullie, waar zij gedemonstreerd kreeg hoe je zou kunnen lopen indien je bestond uit alleen maar een been.

Het takje blijkt toch echt een rups van een Spanner

24 Responses to Rups of takje?

  1. Ragfijn says:

    Was het niet Bomans, die de woorden sprak “Och, had mijn vrouw maar één zo’n been”. Ik vermoed dat hij er een van de soort bedoelde waar een kous omheen past … 😉

    Groet van Ragfijn

  2. de stripman says:

    Leuk ! Maar het is wel een been met pootjes…;o)

  3. Glaswerk says:

    Mooi dat bij jou de landmetertjes ook wel eens spontaan uit de lucht komen vallen 😉

  4. Stefania says:

    en je vrouw staat er ook zo leuk op:)

  5. Niko says:

    Bijzonder zeg! De wonderen zijn echt de wereld nog niet uit als je dit ziet.

  6. River says:

    Oog voor detail, daar hou ik van.

    Het werd Japan.

    Dank voor je reactie.

  7. Prachtig! Ik heb die ‘takjes’ afgelopen weekend ook zien zweven, maar zo mooi heb ik ze helaas niet op de foto kunnen krijgen.

  8. ik zag een keer zo´n ding onder aan mijn tuintafel zweven, heb echt een kwartier helemaal gebiologeerd zitten kijken wat het nou toch was. maar nu weet ik het.

  9. Wat lijkt op een rups en zweeft? Een verliefd wandelend takje in de lente. Of zoiets 🙂 Leuk!

  10. kitty says:

    een geweldige camouflage!

  11. apiedapie says:

    Wat de uitdrukking ‘wat een takkenwijf’ toch een wat vriendelijkere lading geeft.

  12. bert says:

    kijk, facebook brengt ons terug naar je leuke rare beestjes-blog … misschien leidt het nog wel eens tot een gek gedicht … 😉

  13. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.

    Mooi dat je weer bezig bent.

    Zie ook:
    Waarom verdween dit takje in Ramirezi’s rugzakje?

    Groet JdeW.
    http://www.drasties.com/drasties

Geef een reactie

