Pieterpad: Vorden – Zelhem

Kees, de eigenaar van camping de Slangenburg (super!) was zo vriendelijk om ons deze etappe bij kasteel Vorden af te zetten. Op zijn advies besloten we een paar kilometer langer door te lopen – zodat we weer uitkwamen op de camping.

Direct na de start liepen we al over het monument Toos en Bertje; de voetstappen in beton van de bedenkers van het  Pieterpad.

Een etappe met weinig asfalt maar des te meer  gras, bospaden en zandpaden. Ideaal om te wandelen dus, al moet je op winderige  zandpaden wel rekening houden met knarsende ijsjes.

Heerlijk, dat lopen in de frisse lucht, al deden de Lelietjes van Dalen mij als moderne mens in eerste instantie aan een toilet denken.

Het was een prachtig landschap, ruimte, coulissen, rust. Moeilijk om te vangen in een blogje, misschien komt het beter over als ik even overschakel op breedbeeld:

We liepen nog langs een duivenmelker, zou het Cor zijn geweest?

Vervolgens kreeg ik op mijn falie van Ramivrouw omdat ik te laat was met het maken van een foto van de onderstaande ‘kathedraal van het platteland’ in Heidenhoek. Maar die had ik al uit een andere hoek genomen, voordat we de collega van Cor passeerden. Huwelijk gered.

Zoals gezegd; we eindigden in ons versleepbare slakkenhuisje, waar Ramivrouw het weer helemaal goed maakte.

17 Responses to Pieterpad: Vorden – Zelhem

  1. Annemarie says:

    Sportief! Maar wel onwijs leuk. 🙂
    Hoever hebben jullie nog te gaan?
    Leuke route zo te zien aan deze foto’s. Zalig!

  2. Lea Rosa says:

    Leuke tip trouwens, bedenk ik me nu.
    Arnhem ligt er niet zo ver vandaan dus….op een mooie zomerdag gaat ze….

  3. Johan says:

    Drie jaar. Dan heb je nog even voor de boeg.

  4. de stripman says:

    Dat wandelen is nog riskanter dan ik dacht !

    Niet veel monumentale bomen bij dat kasteel, hè ? Hebben die lui uit Den Helder weer toegeslagen…;o)

  5. Fokkio says:

    Bedankt voor je reactie op mijn site. Daardoor kon ik jouw site ook ontdekken. Net als bij mij veel foto’s van wandelingen: leuk!
    Je teksten zijn doorspekt met de nodige humor, ook erg leuk 🙂
    Ik ga je site volgen. Op twitter volg ik je ook.

  6. kuifje simon says:

    Wandelen, mooi; Kzal een dezer dagen mijn ervaringen eens bloggen, maar eerst nog even uitrusten 😉

  7. ceeschamuleau says:

    Sjonge, in welke eeuw denk je in Rome aan te komen, Rami? 🙂
    Alle gekheid op een stokje, lijkt me een mooie tocht. Iets om over te bloggen.

    Ceesgegroetje

  8. cor3306 says:

    leuk versllag mijn buurman liep ook Pierpad en m’n jongste zus doet ook telkens een stukkie

  9. ach, deze had ik helemaal gemist. lijkt me een mooie tocht!

Geef een reactie

