Rupsenaaskever

Soms heb ik  moeite om goed een computerscherm af te lezen maar insecten vind ik nog altijd vanzelf. Deze Rupsenaaskever (Dendroxena quadrimaculata) kwam ik tegen tussen Laren en Vorden.

De naam zegt het al; het kevertje jaagt op rupsen en larven.

Dit kleine tankje had er behoorlijk de vaart in, pas toen hij voor een rood stoplicht moest wachten kon ik snel een foto schieten.

15 Responses to Rupsenaaskever

  1. Mooi beestje, maar kom jij stoplichten tegen in de natuur:-)

  2. ramireziblog says:

    Een heel kleintje, één led…

  3. mooi kevertje; gaat het bij deze net zoals bij lieveheersbeestjes (twee stippen staat voor 2 jaren in leeftijd?

  4. luuk1945 says:

    Mooi kevertje, wel bij mij in de buurt

    Groet Luuk

  5. kuifje simon says:

    Mmm … met de ‘soep van de dag er naast’ moest ik toch even slikken 😉

  6. dus ¨aas´´ slaat hier op het werkwoord azen, en niet op ‘dood voer’, wel logisch eigenlijk, waarom anders zo’n haast?

  7. Annet says:

    Wilde ik net zeggen dat het een kleine tank was
    zie ik dat staan bij jou…
    Ik ben altijd weer verwonderd over deze mechanismen
    en kan er lang naar turen…..

  8. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi en Ramivrouw!

    Zie ook: Hoe hard gaan rupsen en larven in Nederland tegenwoordig?

    Groet JdeW.
    http://www.drasties.com/drasties

  9. Zilvertje says:

    Grappig, heb jij even geluk met die stoplichten en wij ook, ik ben blij dat ik hem mocht zien, hij is prachtig, ik denk dadelijk aan de mestkever, die vind ik ook zo mooi, maar die zal best wel een andere naam hebben, zo een deftige, maar die ken ik niet.

Geef een reactie

