Pieterpad: Zelhem – Braamt

Bloedzuigers!  Ik keek naar mijn benen. En toen keek ik nog eens. Ze waren bedekt met wriemelende bloedzuigers. Ze naderden de binnenkant van mijn broek, buitelden omhoog naar mijn knieën door beurtelings hun voorste en achterste zuigmondjes neer te zetten, waarbij ze elke keer als ze op hun achtereind stonden hun snuit in de lucht leken te laten wapperen om te ruiken. Ze zaten ook ook overal op mijn laarzen, en drie bijzonder stoutmoedige exemplaren probeerden naar binnen te komen door de luchtgaatjes. Er waren er nog meer op komst – ze kwamen uit alle hoeken op ons af over de bodem van het oerwoud, waar hun klamme bruine lijfjes gecamoufleerd werden door de rotte bladeren.

En zo bleek het lezen van; Naar het hart van Borneo, geschreven door Redmond O’Hanlon een heel stuk spannender dan deze etappe van het Pieterpad. Volgende keer beter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21 Responses to Pieterpad: Zelhem – Braamt

  1. kuifje simon says:

    Zelhempad, Borneopad ????
    Is het niet te heet ;-))))

  2. Annet says:

    :)) Had je ook niet eens een stukje over die visjes die in je ‘dingetje’ kruipen? Uuuuuuh….hoop niet dat ik je beledig met ‘dingetje’:))

  3. Lea Rosa says:

    Grapjurk!

  4. Marjelle says:

    Ik ben hier al een paar keer eerder weggevlucht als ik weer eens een reuzeinsect in het vizier kreeg, maar deze keer dacht ik ‘ik worstel me even door de bloedzuigers heen’, zie ik een koe, thank god. 😉

  5. PACO PAINTER says:

    Een koe is ook een bloedzuiger, MArjelle 😉

  6. Apiedapie says:

    Grinnik, ik zat helemaal op het verkeerde pad. Spannend, dacht ik nog, en: wat een held! Nou ja, die koeienkoppen maken veel goed. Prachtige karakteristieke plaat!

  7. Fokkio says:

    Niet alle stukken van het Pieterpad zullen even boeiend zijn. Je hebt er wel een leuk log van gemaakt 🙂

  8. ceeschamuleau says:

    O, dan moet je morgen mijn blogje eens lezen Rami.

    Mooie tocht. Wel lief en braaf allemaal. Geen bloedzuiger te zien.

    Ceesgegroetje

  9. de stripman says:

    Deze had ik nog gemist ! En dat terwijl ik ooit, lang geleden, in Zelhem heb gekampeerd. Op een envangelische Camping, maar dat merkte ik pas toen ik er al mijn tent had opgezet. Ik ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen en net zo ongelovig als daarvoor.

    Geen bloedzuiger gezien, trouwens…;o)

    De foto’s zijn wel sfeervol !!

Geef een reactie

