Duif is dood

Lang heb ik jullie op de hoogte gehouden van de schilderkwaliteiten van Ramidochter. Meestal waren dat schilderijen van dieren waarvan ze een foto had gevonden in een boek of blad. Van een Neushoorn, of knuffelende Papegaaiduikers . Sinds ze biologie studeert in Groningen is behelpen met fotomateriaal niet meer nodig. Haar modellen zijn nu echt, maar niet ‘levensecht’, als je begrijpt wat ik bedoel. ‘Duif is dood’, zou Toon Hermans zeggen.

Deze tekeningen zijn overigens pas het begin; net zoals bij de Rat eindigen alle beesten in hele kleine onderdeeltjes. Alleen vond ik dat bij de Duif wel een héél zielig gezicht. Biologen hebben daar geen moeite mee, maar niet alle bloggers zijn bioloog. Dus in plaats van een Duif in onderdelen een Chinese Wolhandkrab uit één stuk. Of mist er nu wel alvast een pootje?

25 Responses to Duif is dood

  1. Ik zou geen goede bioloog zijn, kan hier slecht tegen.

  2. assyke says:

    lief dat je rekening houdt met je lezers:)

  3. de stripman says:

    Het is heel leerzaam. Maar ook wel een beetje griezelig…

  4. Annet says:

    Studeert je dochter al Rami…..
    De tijd vliegt, de tijd heeft vleugels….

    Groetjes A.

  5. de enige goeie duif is een dooie duif!

  6. Pierra says:

    De dreiging van ontleding is zichtbaar in de pincet.
    Je maakt ons wel nieuwsgierig…

  7. kitty says:

    Nou.
    Ik zou er geen trek in hebben, dat ontleden.
    Heeft dat zin?
    Ga je daardoor het leven begrijpen?
    Zulke analyses zijn toch vast al duizenden keren gedaan.
    Wat is het nut van nòg een keer?

  8. Ik ben jaloers op je dochter 🙂

  9. O ja Catharina is de naam, was ik vergeten aan te passen 🙂

  10. Nou is mijn eerste reactie weer weg…… beats me.

    Maar ik begon met opmerken dat,
    Ik jaloers ben op je dochter 🙂

  11. baruman says:

    De tekeningen doen me enigzins denken aan het werk van Rosemin Hendriks.
    In mijn jeugd ving ik wolhandkrabjes in de oude haven van Arnhem, al lang geleden gedempt.

  12. johanhvd says:

    Aangezien ook ik geen bioloog ben zie ik wel zo links en rechts veul dode (en ook levende) diersoorten liggen, lopen en staan.
    Maar ja, de biologendochter zal er zeker veul plezier aan beleven… 😉

  13. Jacopone Sr says:

    De getekende duif is levender dan de dode.
    De getekende krab is hartstikke dood en mist nogal wat onderdelen, maar die kan ze alsnog toevoegen. Dat is het voordeel van tekenen boven realiteit ;-).

  14. ceesuitcambodja says:

    Had Ramidochter er geen twee krabbenpootjes bij kunnen tekenen?

    Ceesgegroetje

  15. Zilvertje says:

    Ach, waar blijft de tijd, ze studeert nu, wat leuk, ja, ze kan mooi tekenen dat heb ik wel vaker gezien, hoe nuttig nu.

    Bijna vakantie.

  16. selma says:

    De dode duif,
    en hem natekenen…
    wat mij betreft om nog iets van de geliefde te bewaren:
    http://www.vkblog.nl/bericht/355283

Geef een reactie

