Muntvlindertje, met dank aan de modieuze theedrinker

De zon is terug! Het is vakantie dus lekker een boekje lezen in de tuin, onder het genot van dat drankje dat de dorst zo lekker lest in de hitte; muntthee. Helemaal in de mode – op ieder terras zie je er mensen aan lurken.

Op de Roos naast mijn Munt zag ik een microvlindertje zitten, het Muntvlindertje (Pyrausta aurata). Het schijnt dat dit beestje steeds meer voorkomt omdat iedereen tegenwoordig in zijn achtertuin ook een potje met munt heeft staan. Da’s een hele smakelijke ontwikkeling, denkt het Muntvlindertje.

15 Responses to Muntvlindertje, met dank aan de modieuze theedrinker

  1. Prachtige foto, mooi vlindertje.

  2. Rob Alberts says:

    Mooie gedachte, meer kruidenthee drinken en zo meer vlinders kweken.
    Zelf drink ik graag citroenmelissethee uit eigen tuin.
    Zonnige groet

  3. selmasalo says:

    Fraaie foto, met die harigheid van de vleugels zo scherp, en zijn grijze oogjes.
    Ik heb ze ook in “mijn” tuin, waar ze ook wel iets anders lusten dan munt:
    drinkend uit o.a. een vergeetmijnietje
    http://selmasalo.wordpress.com/2010/07/05/vlinders/

  4. Bart says:

    Ha, de mooist denkbare ambassadeur voor muntthee, Ramirezi! 🙂

  5. Aad Verbaast says:

    Mooi vondst. Gezellig theedrinken zo.

  6. Zilvertje says:

    Grappig zo een vlinder op de thee, je hebt hem mooi op de foto gekregen. Die kraaltjes bij zijn kop, zijn dat oogjes?

  7. Aline says:

    Zo dat is een leuke bijkomstigheid dan, enne mooie foto…

  8. draverblog says:

    Mooi en erg scherp, bij ons ook regelmatig in de tuin.

  9. CEES CHAMULEAU says:

    Ik denk dat ik in mijn ‘nieuwe’ appartement een vloerkleedje neem van muntvlindervleugeltjes. Wat denk je Rami?

    Ceesgegroetje

  10. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.

    Zie ook:
    Weinig op aard wordt zo bemind als de fraaie muntvlind

    Groet JdeW.
    http://www.drasties.com/drasties/comments/weinig_op_aard_wordt_zo_bemind_als_de_fraaie_muntvlind

Geef een reactie

