Bevers kijken

Dit jaar hadden we mazzel op de camping. Aan de overkant van de rivier zat een behoorlijke beverburcht. Ik heb tenminste vier of vijf bevers (Castor fiber) tegelijk in het water gezien. Ze waren redelijk gewend aan mensen en dus prima te bekijken. Iedere avond om een uur of acht als het al een beetje begon te schemeren kwamen ze naar buiten. Meestal maar één of twee, maar ik heb ook een keer de hele familie gevolgd. Naast wat knabbelen aan het lokale groen hadden ze denk ik ook vakantie. Dus waren ze druk met een beetje spelen met elkaar, eens even lekker op de kant gaan zitten om je buik te krabbelen en meer van dat soort zaken. Zodra ze uit het water komen zie je pas goed dat het enorme beesten zijn, ze kunnen wel een meter lang worden.

Ramidochter stond op een avond wat te vissen toen er een Bever op een paar meter afstand bij haar langs zwom. Dat was voor beiden even schrikken; waarnaar er tenminste ééntje even flink met de staart in het water sloeg en verdween.

27 Responses to Bevers kijken

  1. Rob Alberts says:

    Prachtige foto’s!
    Indertijd van de Floriade bij de Gaasperplas bezocht ik telkens het beveronderkomen bij de kinderwaterpartij. Elke twee weken bezocht ik het park ofwel op de zaterdag of de zondag. Toendertijd woonde ik nog in Nijmegen. Door de treinreis kwam ik te laat en vertrok ik te vroeg. De bevers heb ik dus nooi gezien.
    Nu ik zelf bijna naast de Gaasperplas woon droom ik er weleen van dat er ook hier weer bevers kunnen leven.
    Vriendelijke vakantiegroet

  2. Blewbird says:

    Superfoto’s, allemaal even mooi! Een beverburcht heb ik wel eens gezien, maar kennelijk was er toen niemand thuis.

  3. Wat een geweldige serie.
    Vooral de derde foto vind ik een juweeltje.

  4. svara says:

    Wat een mooi blog!!!!
    dank je!

  5. svara says:

    ik zou je iets willen vragen via de mail
    kan dat?
    mijn mailadres: svara@kpnmail.nl
    hoor graag van je

  6. Mo says:

    geweldig!
    ik hoorde gisteren van de achterbuurman dat er een bruine rat is gesignaleerd hier in de wijk. brrrrrr. da’s different koek, nietwaar.

  7. assyke says:

    leuke serie en wat hebben die beesten een grappige snuit

    ik neem aan dat ramidochter geen staart heeft, dus denk ik te weten
    wie het hazepad koos:)

  8. spuit11 says:

    Wat een gelukje zeg, als zo’n buitenkansje zich voordoet en kunt fotograferen natuurlijk.
    Prachtfoto’s van even zulke mooie beesten. Die ik overigens alleen van de televisie en filmbeelden ken.

  9. ramireziblog says:

    De foto’s zijn allemaal van de eerste keer – daarna lukte het niet meer om goede foto’s te maken, te donker…

  10. Jezzebel says:

    Jemig wat een joekels!
    Mooie foto’s.
    .

  11. Pingback: Sjans «

  12. Jacopone Sr says:

    Prachtige, zelfs ontroerende foto’s.

  13. Gut voel me een beetje schuldig; heb er een hoofddeksel van…

  14. Fokkio says:

    Dit heb ik nog nooit gezien, prachtig!

  15. Aline says:

    Wat een leuke foto’s… dat is genieten als je ze voor de camera krijgt…

  16. Catharina says:

    Buitenkans! Ik ben maar een beetje jaloers….

  17. Pingback: Een enorme Karper gevangen « Ramirezi

Geef een reactie

