Wolfspin met eicocon

Altijd leuk om te weten wat er allemaal over de camping kruipt zodra het donker is. Deze Wolfspin (ik vermoed Lycosa narbonensis of Pardosa amentata; maar dan wel een hele grote) stak net voor ons het pad over. Ramidochter had gelukkig haar mobieltje bij de hand om een foto te maken – waarbij die smartphone maar nèt iets groter was dan deze flinke dame. Ja, een dame – want ze draagt een eicocon met zich mee. De kleine Wolfspinnetjes mogen na het uitkomen meerijden op haar rug. Bij gebrek aan een kinderwagen.

21 Responses to Wolfspin met eicocon

  1. Ze zijn al vreselijk actief de dames. Die Smartphones maken geen slechte plaatjes. Ramidochter heeft talent.

  2. Glaswerk says:

    Had je niet bovenaan de bijdrage een waarschuwing voor arachnofoben kunnen plaatsen ?

    Tjessus, wat een verschrikkelijk monster.

    Maar wel strak geschoten.

  3. knutselsmurf says:

    Volgens mij is het een zoekgeraakte-golfballetjes-terugbreng-spin. Ik woon vlakbij een golfbaan, dus ik kan het weten.

  4. kittz says:

    oeps!
    ik zou niet meer lekker slapen in een tentje daar……

  5. Prachtige foto, mooi diertje, ik ben een spinnenliefhebster:-)

  6. de stripman says:

    Dat is een mooi exemplaar ! Het zal wel iets anders zijn dat daar glimt op haar achterlijf, maar het lijkt alsof ze ogen in haar rug heeft. Handig als de kinderen er eenmaal zijn…;o)

  7. Stefania says:

    Is dit een Nederlands sprekende spin? Normaal gesproken ben ik niet bang voor spinnen, maar deze zou ik toch liever niet in mijn tent te vinden.

  8. lebonton says:

    een kanjer! over hoeveel centimeter lengte hebben we het hier?

  9. nu weet ik zeker dat ik nooit meer ga kamperen. ben erg benieuwd naar het antwoord op de vraag van Lebonton!

  10. selma says:

    “waarbij die smartphone maar nèt iets groter was dan deze flinke dame”

    haha 😉

    zulke spinnen zitten ook rond mijn huis,
    maar zulke kleine smartphones…
    doe mij zo’n futuristisch exemplaartje!

  11. JANdeWIT says:

    Hi Ramirezi.

    Zie ook
    Bedenk eens een mooie kop mensen…

    Groet JdeW.
    http://www.drasties.com/

  12. is dat trouwens zo’n griezel die ik hier ook weleens door de kamer zie sprinten? pasgeleden zat er eentje in de gootsteen. gelukkig voor mij – maar minder gelukkig voor hem/haar – heb ik een kookkraan.

  13. adinda51 says:

    Mooi, ik hou van spinnen én wolven:)

    Hoewel ik eerst efkes zou schrikken:)

  14. Wille says:

    ieks..
    waar was je op vakantie?
    geloof dat ik daar niet heen wil

  15. Aline says:

    Oeps, eh ik blijf liever thuis… maar wel een mooie foto…

  16. wolfspin says:

    Mooie foto, en zeker een flinke dame. Gr. Truus

Geef een reactie

