Een enorme Karper gevangen

Tegenover die Beverburcht waar ik het laatst over had stonden mijn dochter en nog wat Nederlanders te vissen. Dat was een nogal ongelijke strijd; zij had één klein hengeltje, een klein dobbertje en een klein haakje. Maar wel een vis gevangen – als je goed kijkt bij de pijl dan zie je het enorme monster.

De concurrentie had vier hengels liggen en geen dobbers maar elektrische  toetertjes zodra er wat aan de haak zat. Die haken waren best groot en er zaten grote ballen aan als aas. Ik was nog wat ongerust toen één van hen goed beet had – toet toet – want ze gooiden steeds uit pal voor de plek waar ook de Bevers geregeld zaten. Het bleek gelukkig een enorme Karper, zie hieronder; 70 cm schoon aan de haak.

Ramidochter heeft haar hengel sindsdien niet meer aangeraakt.

23 Responses to Een enorme Karper gevangen

  1. Persoonlijk is voor mijn geen verschil tussen vissen en jagen.

  2. Rob Alberts says:

    Op de bovenste foto kan ik een hengel onderscheiden, op de onderste foto zie ik duidelijk een vis.
    Nu weet ik zeker dat ik een nieuwe bril nodig heb.
    De glunder op het gezicht van Ramidochter zie ik trouwens ook heel scherp!
    Vrolijke groet

  3. Komop Rami, we gaan de boel toch niet belazeren hé? Ha ha.

    Ceesgegroetje

  4. en welke ging er op de barbecue?

  5. de stripman says:

    Ik werd toch vrolijker van die spinnenfoto. Maar ik geef toe dat ik sentimenteler wordt met het klimmen der jaren. Als kind heb ik ook wel gevist…

  6. sprakeloosid says:

    En wat gaat ramidochter vragen op haar verjaardag?

  7. laila says:

    Mooi Rami.
    Ik heb hier foto’s van mijn zoon met biggen; dat wil je niet weten;-)

  8. Triest verhaal. Degene met de echte vissers-mentaliteit, die is het minst tevreden ?
    Als je vis wilt, dan kun je toch gewoon naar de visboer gaan.

  9. Jacopone Sr says:

    Jaren geleden ging ik ook vissen met mijn zoon, tien elf jaar. In de Eempolder waar ook koeien liepen en eenden in het water peddelden. het was verrukkelijk. We vingen wat voorntjes, die we weer terug gooiden, en genoten van de rust en de warmte.
    Toch maar gestopt met vissen, ik denk dat vissen pijn lijden.

    Leuke foto van Ramidochter. Waarom is ze gestopt met vissen?

  10. Beus says:

    Vissen is alleen maar leuk als je niets vangt.

  11. kitty says:

    Bescheidenheid heeft wel meer charme als al die electronica 😉
    Die karpervisser heeft zo teveel tijd om op zijn nagels te bijten. Dat zie je zo!

  12. Chiel says:

    Beus, en als je het zonder hengel doet…
    Rami, is dat visje nou het aas…? Of is het het haasje.

  13. Aline says:

    Jeetje dat haalt de lol wel uit het vissen inderdaad… al die toeters en bellen, ik vind die vis van je dochter veel leuker… 😉

Geef een reactie

