Lange Jaap in de sneeuw

17 Responses to Lange Jaap in de sneeuw

  1. ramireziblog says:

    Naast de Lange Jaap, onze trouwe vuurtoren, ook nog wat mosselen ‘op ijs’ en een uit de Waddenzee verdwaalde ijsschots, met op de achtergrond de witte Razende Bol.

  2. Inge Mulder says:

    mooie foto’s hoor. Den Helder heeft dus nog wel iets te bieden.

    Greetz Inge

  3. Blewbird says:

    Mooi die eerste met de spiegeling. En de Razende Bol in de sneeuw. Het wordt steeds meer een echt eiland.

  4. Niet te verwarren met lange Frans ;-))

  5. selmasalo says:

    Won-der-schoon! Wat een foto’s!
    Zal ik je iets grappigs vertellen?
    Mijn dochter is bij Rijkswaterstaat verantwoordelijk voor alle lichten en bakens, en dus ook voor deze vuurtoren. Ben wel eens meegegaan een toren inspecteren (heb daar ook blogjes over gemaakt). Nu ik deze zie, wil ik daar ook in en op.

  6. JdeW says:

    Hi Ramirezi.

    Zie ook: Bedenk eens een mooie kop mensen.

    Bedankt!

    Groet JdeW.
    http://www.drasties.com/blogsems

  7. lebonton says:

    ah, lange jaap, mijn troostpunt na de fietstochten naar texel. nog even, een hapje bij de boot en rusten tijdens de oversteek.

  8. mevrouwwispeltuut says:

    Die met die bevroren mosselen is mooi. Sowieso mooie plaatjes, complimenten. Ik zou eens vaker naar buiten moeten gaan met m’n camera…

  9. de stripman says:

    Sfeervolle foto’s ! Gelukkig voor de mosselen is het inmiddels wat warmer…;o)

  10. Vuurtorenwachter was ooit één van mijn droombaantjes, dus als “pharofiel” doen me de plaatjes goed. De klippenkusten van Noorwegen Zweden en Finland krioelen van de vuurtorens en bakens, dus ik zit goed.

    • selmasalo says:

      \alleen wordt er niet veel meer ‘gewacht’ op vuurtorens: de moderne tijd zorgt zo ongeveer overal voor afstandsbediening vanuit verre kantoren.
      Maar de leegstand belooft misschien wel ideale zomerhuisjes…

Geef een reactie

