Vogelen op Lundy Island (3) – Golden Oriole

Vandaag veel foto’s van dezelfde vogel – maar dan wel een hele mooie; de Wielewaal (Oriolus oriolus). 

Voor Ramidochter ‘de klapper van de dag’. Ik laat haar even zelf aan het woord:  “Er  kwam  één van de ringers aan gelopen… met een grote zak, en daar kwam toch een raar geluid uit… Ja hoor, hebben ze een Gouden Oriole gevangen, die vloog hier al een paar dagen rond…. en nu hing hij in hun net. Erg lief dat ze hem even kwamen showen. In ieder geval een vogel met de classificatie ”rare in UK”… dus erg gaaf!”

15 Responses to Vogelen op Lundy Island (3) – Golden Oriole

  1. Jaloersmakend leuk is dit blog geworden.

    Vogelvriendelijke groet

    • Ik sluit mij helemaal aan bij Zinnen, heb nu spijt dat ik niet toch veldbioloog ben geworden (in elk geval voor een paar jaren, toen ik nog de conditie had voor dat soort inspanningen). Goeie foto’s ook.

  2. stripman says:

    Heel erg mooi !

  3. of ze het leuk vinden of niet, de wielewaal staat er kek op!

  4. De vrouwtjes mogen er ook zijn:-)

  5. ramireziblog says:

    @Antoinette; maar die zijn niet zo geel…

  6. Jasmijn says:

    Dudeljoho klinkt zijn lied, dudeljoho klinkt zijn lied
    Dudeljoho en anders niet

  7. Zilvertje says:

    Rami wat een prachtige foto’s, nog nooit zo een mooie gele vogel gezien. Op de rug ook beeldschoon, zo sierlijk.

  8. Appelvrouw says:

    Nu weet ik eindelijk wat voor vogel er bij dat prachtige geluid hoort.

  9. Appelvrouw says:

    Maar hoe een ijsvogel klinkt weet ik dan weer niet.

  10. mennoG says:

    Wat mooi!

  11. simonkorving says:

    Wat een pracht !!!! Dan zwijg ik maar over mijn tuinbezoekers: groenling, putter, bonte en groene specht ;-))))

Geef een reactie

