Pieterpad: Braamt – Millingen aan de Rijn

“Er zit een knoepert van een Rat achter de caravan”, zei mijn vrouw. Natuurlijk moest ik dat even controleren en ik zag nog net een muisje wegschieten. Dat gaf onenigheid, dus al snel besloot ik de proef op de som te nemen; een klein bolletje van onze overheerlijke nasi diende als lokaas. Mijn vrouw had gelijk, zoals je op de foto ziet; het was een Rat. In de voorjaarsvakantie zijn we weer verder getrokken over het Pieterpad, hierbij met enige vertraging alsnog de etappes.

Vandaag van Braamt naar Millingen aan de Rijn, waar we, eerlijk is eerlijk – een beetje hebben gesmokkeld. Het pontje was een lastig obstakel en zo ver zijn we uiteindelijk ook niet doorgelopen. Mocht je deze etappe gaan lopen; let op de dienstregeling! Verder een prachtige route, jammer dat we het laatste stukje op de Spijkse Dijk langs de weg moesten lopen, al was het uitzicht daar wel weer mooi, met al die schepen op de Boven Rijn.

14 Responses to Pieterpad: Braamt – Millingen aan de Rijn

  1. Het lijkt wel of je meeloopt..vanaf de bank kom ik op vele plekken…
    Hij kijkt niet dom die rat en dat zijn ze ook bepaald niet.
    Maar begin dit jaar liepen ze nog over de vloer van de slaapkamer en
    waarschijnlijk ook over het bed…..door de ratten besnuffeld…….

  2. Rob Alberts says:

    Deze etappe en de volgende laten erg afwisselende landschappen zien. Open, gesloten, nat, droog, hoog en laag voor mij is dit een van de mooiste stukken van Nederland!
    Je foto’s zijn mooi en geven een impressie.
    Zonnige wandelgroet

  3. Vooral die zee van paardenbloemen vind ik erg mooi.

  4. Apie says:

    Ik houd niet van zo’n mieterrat
    en zeker niet op mijn pieterpad
    ik dacht nog wie zieterwat
    maar het was dus die pieterrat

  5. stripman says:

    Mooie foto’s ! Mooie traditie…;o)

  6. reinjohn says:

    Die rat ken ik. Hij probeert te communiceren. Maar mensen denken dat ratten niet kunnen praten, dus luisteren ze niet. O ja, ik ken hem, die oortjes en de manier waarop hij zijn rattenstaartje krult!
    Fijne foto’s. Ik kan zien dat het goed is. Het Pieterpad is net zo lang als je zelf wilt.
    Groet.

  7. mennoG says:

    Mooie foto’s!
    Ik ben ook even terug in de tijd gedoken en kwam terecht in 2006-2007. Heb met veel belangstelling je blogs gelezen en de foto’s daarbij bekeken over de sprinkhanen. Heel leerzaam en interessant!!!!

  8. sprakeloosid says:

    Was u een tijdje kwijt, maar genoten van de foto’s tot 30 december. Ik blijf even stil staan en reageren bij dit stukje ‘Gelders Eiland/pieterpad. Herkenbaar

Geef een reactie

