Rups van de gezellige Wapendrager

Het was een prima rupsenweek, want deze Wapendrager (Phalera bucephala) kwamen we tegen in het Zwanenwater. Volgens de nieuwe insektengids een rups ‘op vele loofbomen, aanvankelijk gezellig levend’. Je mag er zelf beelden bij verzinnen.

9 Responses to Rups van de gezellige Wapendrager

  1. Rob Alberts says:

    Ik ben zelf vredelievend.
    Maar van deze mooie foto’s kan ik ook genieten.
    Gedragen wapens of niet.
    Vrolijke groet

  2. ik hield al veel van vlinders, jij opent mijn oog voor rupsen. en wat heeft deze veel haar! is dat zijn wapen?

  3. kitty says:

    is dat normaal, om deze tijd rupsen? ik neem toch aan dat ie ook vlinder moet worden en dan is het al verweg herfst? ik dacht dat vlinders vooral in de zomer ‘uitkomen’.

  4. avazon says:

    deze vreet de eik kaal en graaft zich daarna in (september)

Geef een reactie

